Двама загинаха при инцидент със самолетна гума

28.08.2024 / 15:20 7

снимка pexels

Двама души бяха убити, а трети ранен, след като самолетна гума експлодира в съоръжение за поддръжка на международното летище в Атланта.

Авиокомпанията Delta заяви, че работи с властите, за да разследва какво е причинило смъртоносния инцидент тази сутрин.

WSB-TV в Атланта съобщи, че гума на самолет е експлодирала, докато е била демонтирана, убивайки служители на Delta. Трети работник на компанията е откаран в болница със сериозни наранявания.

"Семейството на Delta е съкрушено от загубата на двама членове на екипа и нараняването на друг след инцидент тази сутрин в съоръжението за поддръжка на технически операции в Атланта", се казва в изявление на компанията. "Изказахме пълната си подкрепа на членове на семейството и колеги в този невероятно труден момент."

Съобщава се, че самолетът е 31-годишен Boeing 737-232, който е пристигнал от Лас Вегас в неделя.

Полицията в Атланта пристигнала на мястото около 5 сутринта във вторник. Операциите на Hartsfield-Jackson, едно от най-натоварените летища в света, не са засегнати, каза говорител.

Андре Дикенс, кметът на Атланта, каза в изявление, че поднася своите "най-дълбоки съболезнования на семейството и близките на починалите служители на Delta... мислите ми също са с тези, които бяха ранени, и се надявам на тяхното бързо и пълно възстановяване ".

Той каза, че местните екипи за спешна помощ са "на място и работят усърдно за справяне със ситуацията". Федералната авиационна администрация заяви, че е запозната с инцидента и поддържа връзка с Delta.

Гумите на самолета удрят земята със 270 мили в час и понасят еквивалента на теглото на скромна офис сграда. Те обикновено са напомпани до 200 psi, пет или шест пъти по-високо от налягането на автомобилна гума, и могат да издържат около 500 кацания, преди да имат нужда от регенериране.

Boeing не е коментирал публично инцидента в Атланта. Авиокосмическият гигант беше изправен пред интензивен контрол върху своите стандарти за безопасност след поредица от инциденти, включително издухване на тапата на вратата във въздуха на самолет 737 Max през януари.

Елизабет Лунд, старши вицепрезидент по качеството на Boeing, призна, че културата на безопасност на компанията се нуждае от "много работа", докато свидетелства за взрива преди разследващо изслушване на Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ по-рано този месец.

През юли Boeing се съгласи да се признае за виновен по обвинение за заговор за престъпна измама, свързано с две катастрофи със 737 Max, при които загинаха 346 пътници и екипаж. Според сделката компанията ще плати наказателна глоба от 243,6 милиона долара във връзка с катастрофите в Индонезия и Етиопия през 2018 и 2019 г., пише днес.бг.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 200077 | Одобрение: 39252
Така е. Прав си! Няма значение коя е авиокомпанията или марката на самолета. Правилата в авиацията са писани с кръв!...Това ти го повтарят още от първия ден.:wassat:
3
0
kris (преди 2 месеца)
Рейтинг: 392668 | Одобрение: 66933
Коментарите от САЩ са : За по-бързо не са използвали стандартната процедура да сложат колелото в изолационна камера.....Единият техник, който щял да се пенсионира след няколко месеца е имал такива поражения, че бил непознаваем и опознаването на тялото става с ДНК и външен оглед на татуировките....Наистина голяма трагедия, но няма нужда да се намесва името на Боинг.....Можеше  да стане с гумата на всеки друг самолет......!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
1
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 200077 | Одобрение: 39252
На косъм беше... Гумите на Ту5 се помпят на 10 атм+1....Като гръмне, законтрящият обръч, който тежи около 8 кг изхвърча с такава сила, че може да ти откъсне, къде ръка, къде крак, къде глава...Затова се помпеха в специална клетка от тръби 1 цол, анкерирана в пода и стената. И ако случайно изгърми, целият хангар се разтриса от удара... Изобщо не е шега работа смяната на самолетна гума! гума
2
0
уйчо (преди 2 месеца)
Рейтинг: 99884 | Одобрение: 2529
Секунда невнимание, цял живот мъртъв.
2
0
robotron2000 (преди 2 месеца)
Рейтинг: 35120 | Одобрение: 4540
Серж както се казва! секунда невнимание цял живот страдание.:dizzy:
2
1
Серж (преди 2 месеца)
Рейтинг: 200077 | Одобрение: 39252
Сигурно са забравили да я изпуснат преди демонтажа...Сама гума да гръмне няма как! Преди години имаше такъв случай с наш инженер приборист на остров Киш. Няма да му пиша името защото го познаваш. Още работи на летището...Решил да помогне за смяната на гума, техникът не обърнал внимание, че обръчът не е влязъл в леглото на джантата докрай...Гумата е напомпвана извън клетката и...Обръчът изхвърча и го потроши целият...Сума ти време се влачи по болници и операции. Сега вече е добре. Слава Богу!
2
0
robotron2000 (преди 2 месеца)
Рейтинг: 35120 | Одобрение: 4540
това са 14-15 атмосфери, по принцип гумите на място не гърмят така лесно, освен да е имала вътрешно повреди странна работа да не са я пълнили с въздух вместо с азот  :blink:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама