Двойният стандарт при храните ще бъде регулиран с европейски проект за 180 хил. лв.
Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще проверява двойния стандарт при храните следващата година и половина с проект на Европейската комисия с бюджет от 180 хил. лв, става известно от съобщение до медиите.
"Първите резултати ще могат да подпомогнат процеса по възприемане на тези постановки в законодателството за двойния стандарт и неговото санкциониране. Това ще бъде по-нататък една много добра основа за контролните и правоприлагащи органи да ползват тези резултати и методиките, които ще бъдат разработени, за да могат по-лесно да хващат нови опити за подобни неща", заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов в ефира на Би Ти Ви.
В рамките на развивания от КЗП проект ще бъдат изследвани най-малко три вида от предварително набелязани пет примерни групи храни. Това са макаронени изделия, млечни продукти и сладкиши, зеленчуци и ориз, зехтин и подправки, консерви, както и вино, бира и спиртни напитки. Продуктите ще бъдат закупени както от близки до икономиката на България държави, така и от такива с по-развити пазари (Гърция, Испания, Германия и др.)
"Досега във фокуса попадаха храните, но ние предложихме да бъдат добавени и спиртните напитки. По този начин разширяваме принципното схващане за това, че трябва да се включват и други продуктови групи стоки, защото там също може да се окаже, че има такъв проблем", посочи Маргаритов. Той добави, че целта е "да се идентифицират мащабите на "бедствието", за да можем да подпомогнем и Европейската комисия, но и националните законодателни органи не само в България, а и в другите държави-членки".
По думите на Маргаритов съгласно действащото до момента законодателство разминаването в качествата на продуктите, които се предлагат под една и съща търговска марка и с идентично външно оформление в различните държави в Европейския съюз, е допустимо. "Но именно това е проблемът на двойния стандарт. Идеята, както сега се възприема в директивата за нелоялните търговски практики, е когато производителят счита, че има някаква причина това да се случва – например, защото вкусовите предпочитания в една държава са по-различни от тези в друга, да регистрира отделна търговска марка и да е ясно, че това е продукт с по-различни качества", добави председателят на КЗП.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!