Двойно скача ремонтът на колата, няма монтьори

04.03.2025 / 11:49 6

Пиксабей

Липсата на кадри и продължаващите проблеми във веригата на доставки са в основата на повишаващите се цени на ремонтите в автосервизите, твърди Калин Марков, собственик на работилница под тепетата. По думите му, в момента в сервиза не му достигат двама служители и затова се налага той да работи извънредно, предаде Марица.   

„Автопаркът у нас продължава да расте, а сервизите стават все по-малко, както и майсторите. За съжаление, нашата професия не е такава, в която можеш да обучиш някой за 2-3 седмици и да го пуснеш да работи по автомобилите“, обяснява Марков. И признава, че той и колегите му са принудени да се надцакват един друг заради липсата на достатъчно кадри.

„Преди коледните празници точно един от най-добрите ми механици напусна, тъй като от голям автосервиз му предложиха близо 1000 лева повече, отколкото аз можех да му плащам“, разказа техникът. Според него кадровият проблем се задълбочава, защото не само големите играчи и оторизираните сервизи, които обслужват гаранционните автомобили, дърпат кадрите, но и в последните години се наблюдава тенденция родните майстори да търсят препитание в чужбина.

„Докато дори в най-престижните и слагащи сериозни надценки сервизи у нас можеш да си докараш 3000 до 4000 лева, то ако имаш един западен език, в Германия, Белгия и особено в Холандия спокойно ти дават 3500 евро стартова заплата. Мой познат вече пета година работи в оторизиран следгаранционен сервиз на БМВ в Белгия, като започна на 2700 евро, а в момента взима над 5000 евро“, обясни Марков.

В средно големия сервиз на пловдивчанина към момента са той и трима други служители, но работа има като за поне 6-7 души. През миналата година Марков вдига заплатите на всички с 400 лева, като това сериозно увеличава и неговия месечен разход, но по думите му, в противен случай щял да остане без хора и да се наложи да затвори за месец, докато събере нов екип.

Още в https://www.marica.bg/balgariq/obshtestvo/remontite-poskpnaha-dvojno-servizite-naddavat-za-personal


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
0
Серж (преди 9 месеца)
Рейтинг: 230013 | Одобрение: 46098
:devil::devil::devil: Е...Какво толкова? На петия път вече не ти пука...:devil:
2
0
robotron2000 (преди 9 месеца)
Рейтинг: 53708 | Одобрение: 1903
пробвай сега и на ауди А8. :errm: :woot: като си разгрял!
3
0
kris (преди 9 месеца)
Рейтинг: 547553 | Одобрение: 102918
Вчера сам смених крушката за късите на колата на жена ми....Верно, че за Смарт се сваля цялата предница, но като се обадих, 120 кинта ми се видяха много.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
1
robotron2000 (преди 9 месеца)
Рейтинг: 53708 | Одобрение: 1903
аз преди 20 години съм държал автосервиз с две клетки! автопроизводителите и държавата ти се изреждат отзад-и кой да те такова повече, няма човек който е със всичкият който да желае умишлено да си причинява това. заради това и затворих.
1
0
Радостин (преди 9 месеца)
Рейтинг: 205576 | Одобрение: 13581
Лешперите станаха брокери, частни домоуправители и дилъри. Техници НЯМА щото трябва да работят пък те не щат.
Всеки да си получи заслуженото !
1
5
MrBean (преди 9 месеца)
Рейтинг: 201820 | Одобрение: -1610
Те за тва ще се карат електрички.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама