Ексклузивни подробности за ада в Хитрино: Влакът се движел два пъти по-бързо от позволеното! Арестуваха двамата машинисти!

19.12.2016 / 18:29 13

Влакът, който дерайлира в Хитрино, се е движил с висока скорост - почти два пъти над позволената. При навлизане в гарата композицията се е движела със 78 км в час, при позволена 40 км в час по закон.

Това сочи експертизата, която трябваше да установи точната скорост на композицията. Подробности за ада в Хитрино разкрива говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова в Съдебната палата в този момент, пише pik.bg.

Тя дава брифинг, на който съобщава подробности около разследването, във връзка с аварията, убила хора и взривила редица домове в селото. Седем души загинаха, а 29 бяха ранени след като цистерни с пропан-бутан се взривиха на гарата в центъра на Хитрино на 10 декември. Композицията от 26 цистерни е трябвало да направи отбивка, за да пропусне по трасето пътнически влак. 12 от цистерните обаче дерайлират и се взривяват.

Влакът е дерайлирал заради високата скорост, една от цистерните се е разхерметизирала и взривила. 

Пожаро-техническата експертна справка е установила наличие на кратер в дома на едно от семействата, който се намира близо до горяща печка. 

В резултат на двойно по-високата скорост цистерните дерайлират, при преобръщането и блъскането между тях едната се спуква, през отвора й изтича пропилен, който се разпространява във всички посоки и заради западния вятър основното разпространение е по повърхността на прилежащия терен. Горивният газ се е смесил с въздуха и след 2,5 минути настъпва възпламеняване на газовия облак от печка на твърдо гориво, разположена в детска стая на едно от разрушените жилища. Предизвиква се взривна вълна, продължава горенето и се запалват къщи, дървета, гора. Резултатът е 7 загинали и 26 лица с тежки, средни и леки телесни повреди, посочи Румяна Арнаудова, като подчерта, че това са първоначални данни и ще има още много експертизи. 

Въз основа на данните от техническата експертиза наблюдаващият прокурор от Шумен е посочил, че двама от машинистите са причинили инцидента, като не са спазили правилата и за движение, и техническите и са предизвикали дерайлиране и в последствие взрива, при което по непредпазливост са причинили смъртта и раняването на хора. Това престъпление е много тежко и привличат като обвиняеми машинистите и ги задържат до 72 часа. 

Те са открити в психиатрии в Русе, ще има експертизи дали са вменяеми, но нямаме основание да считаме, че не могат да бъдат привлечени. Димитър Михнев е бил главният машинист и Радослав Петков, уточни Арнаудова. Двамата машинисти са били с диагноза раздвоение на личността. Те в момента са в следствения арест в Русе, най-вероятно ще бъдат конвоирани до Шумен, а оттам откарани в затвора в Ловеч, където ще им извършат прегледи, за да установят какво е състоянието им в момента. 

Тя подчерта, че кръгът на лицата, които са виновни, не е изчерпан и тепърва се събират доказателства за съпричастност и на други. 

Етапът на разследването не позволява да се направи правен извод за независимо съпричиняване на други лица, но обвинението не е окончателно, и, както казах, категорично няма да са само тези двама машинисти. 

Тези хора, познават правилата за движение. Сигнализацията работи, те знаят, че предстои навлизане на гара, предстоящо спиране и престой за около пет минути и стрелките са указвали навлизането на композицията на гарата, поясни говорителката на главния прокурор. 

При работеща сигнализация и при опита, който имат тези лица, да се движиш с двойно по-голяма скорост, е умишлено нарушение, допълни тя. Взривната вълна е била изключително голяма и е изпепелила всичко наоколо.

Във въпросната къща с печката са загинали двама, има оцеляло едно дете и има още един човек в болницата, за чийто живот се борят лекарите, стана ясно още на брифинга. 

Състоянието на железния път също е обект на разследване, но все още не може да бъде довършено разследването, защото на мястото има все още цистерни. Ще има допълнителни огледи и на железния път и на вагоните. Това е част от разследването, което още не е приключило. Изискана е и документация за състоянието на цистерните. 19 от тях са на румънската държава и от тях също е изискана документация, посочва още Арнаудова. 

По последни данни уре ще бъде изведена и последната опасна цистерна от района на селото, след което хората ще могат да влязат в домовете си. 

Нищо не мога да коментирам, не съм виждал експертизите, бе лаконичният коментар на първия машинист Димитър Михнев. 

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html


Коментари
Коментирай чрез Facebook
7
0
tzokov (преди 2 години)
Рейтинг: 2274 | Одобрение: 874
Ако е истина това за скороста на влака,нека машинистите си понесат отговорноста.Така казва прокуратурата,на тях това им е работата,да обвиняват.Бе така и не се намери един адвокат да им поеми защитата. Това с машинистите ,че винаги отнасят сме го чували и преди. Пак повтарям виновен не трябва да остава не наказан но,ако проблема е в релсите които са зле зкрепени ....,ако стрелочника нещо е объкал......,ако началник гарата е наредил нещо неправомерно...,ако семафора е светел с разрешителен сигнал/цвят/ Кой ще зададе тези въпроси в съда. Ако няма, кой значи ги хвърляме в затвора без доказателства.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2019 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама