Експерт: Валежите не са причина за срутването на стената на "Струма"

02.05.2024 / 14:18 6

Снимка Булфото

"Петел" следи какво се случва след рухването на стена на наша автомагистрала.

В последния работен ден преди великденските празници, отвориха за движение участъка при свлачището по магистрала "Струма" в района на 16-и км. 

В съобщение изпратено до медиите се казва, че екипите са работили с максимална мобилизация, за да се пусне движението за столицата в две ленти и шофьорите да пътуват без ограничения за предстоящите почивни дни за Великден и Гергьовден. 

Предстои да бъде възложено изготвянето на технически проект за възстановяване на отводняването и укрепване на стените в участъка при 16-и км в посока София. Целта е дейностите да се изпълнят в настоящия строителен сезон, пише novini.bg.

В неделя на 28 април подпорна стена падна в участъка и затрудни движението в района. От АПИ заявиха, че преовлажняване на почвата е допринесла за това. Според експерта Ясен Ишев няма как заради валежите да се е срутила стената, защото не е валяло толкова много. 

"От миналата година виждам, че е започнало да се движи напред към пътното платно. Инспекциите се правят 2 пъти в годината, където се отбележи, че има неизправности да се взимат мерки, тук е могло да се вземат мерки още миналата година, с тези земни маси, които са били натиснати. Тя е срязана в долната си част, двете ламери бяха паднали на аварийната лента. Това значи две неща – първо, че не е изчислена правилно и второ, че има геоложка изненада, някаква леща, непредвидена от проектантите", убеден е председателят на УС на Научно-техническия съюз по транспорта Ясен Ишев.

Експертът добави, че след като едно съоръжение се проектира, то има гаранционен срок от 12 години, но и трябва да се поддържа. 

Все още се извършва оценка на щетите. Тепърва ще се преценява каква подпорна стена да бъде изградена, за да не се повтори срутването.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
Off Road (преди 1 месец)
Рейтинг: 26172 | Одобрение: 6517
Каква поддръжка бе Кроне?! Това не е подпорна стена, селските дувари имат по-добра основа от тези панели.
1
1
cron1 (преди 1 месец)
Рейтинг: 87329 | Одобрение: -9156
Екипът по поддръжка - веднага в затвора! Ами ако бяха затрупани хора...?:'(БолестГняв
Марио Кроненберг
2
0
Радостин (преди 1 месец)
Рейтинг: 138034 | Одобрение: 6024
Цървулан хидроинженер проектирал стеничката щото не е подпорна стена и този шкарп отзад не може да удържи.
Всеки да си получи заслуженото !
2
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 172811 | Одобрение: 34071
Охо Крис! Какво става с майка ти? Има ли подобрение?
6
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 350440 | Одобрение: 57300
Серж, понеже не е "опорна стена" - хотелче по Черноморието.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 172811 | Одобрение: 34071
Ами, аз не съм строителен инженер, но като я гледам тази стеничка, дебела, колкото преградно панелче...На каква дължина се е проточила... Колко е висока...И няма НИКАКВИ опори, а си стърчи просто така ..Скоро и цялата ще се срути...Това са хиляди тонове натиск!...Гняв

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама