Експерт по пътна безопасност: На отсечката, на която загина Сияна, установихме 4 вида асфалт

06.04.2025 / 09:00 4

кадър: Нова нюз

"Ние, които участвахме в процеса на разследване бяхме твърде дискретни. Ние избягваме изявите пред медиите, защото по време на разследване няма какво да говорим за механизмите на ПТП и причините. Може би с тази трагедия, със загубата на това дете, действително обществеността трябва да се събуди", заяви по БНТ проф. Станимир Карапетков, експертът в Националната следствена служба.

Той изрази надежда институциите да заработят. Като проблем посочи, че много институции говорят за това - "много баби, а бебето хилаво, защото няма добра съгласуваност".

Той поясни, че са направени 6 часови изследвания на геометрията на пътя. Не е тайна, поясни той, че тя не е в най-добро състояние.

"Аз видях, че има четири вида асфалт. На всеки път асфалтовата настилка трябва да удовлетворява определени качества. Те са много важни. Трябва да има добро сцепление, не трябва да има неравности, да няма вълни. Тя трябва да има качества и за товароносимост. Всичко това е много сложно и затова има стандарт за структурата на дадената настилка".

Различието в настилката показва нехомогенност, а имаме ли такава това е признак и предпоставка за загуба на устойчивост.

"Аз бях изумен от това, което ми показа "Пътна полиция". Има ли дъжд безусловно имаме загуба на устойчивост на товарен автомобил, което буди огромно съмнение защо и как се получава това. Това е нашата задача".

Ако институциите прочетат експертизата, а те не правят това, за съжаление - те между редовете ще видят какво трябва да поправят. Денивелацията не е причина за липсата на устойчивост, заяви експертът.

"Този завой може да се преодолее с много висока скорост, ако настилката е добра. Проблемът не е и в денивелацията. Проблемът е в неравностите е настилката и образувани коловози".


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
2
cron1 (преди 8 месеца)
Рейтинг: 134225 | Одобрение: -18070
Цялото АПИ веднага в затвора! Не се наядохте, крадливи боклуци! Гняв
Марио Кроненберг
2
0
maximin (преди 8 месеца)
Рейтинг: 15621 | Одобрение: 3031
Ами, 4 вида асфалт означава четири пъти кражби при полагането..........
3
0
kris (преди 8 месеца)
Рейтинг: 541489 | Одобрение: 101459
Първият от многото въпроси които ми зададе жена ми в Лас Вегас беше, защо асфалтът е черен и няма дупки....Ами няма дупки защото е черен, специален асфалт за южните щати, освен това е и леко грапав за по-добро сцепление.....На много наши пътища пътното покритие е неприемвливо гладко и при дъжд става като пързалка......!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
0
Радостин (преди 8 месеца)
Рейтинг: 205576 | Одобрение: 13581
При други пътища може да установите и 10 вида асфалт , всички най-долен клас и качество.
Всеки да си получи заслуженото !

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама