Експерт разкри какво спира младите хора да работят в туризма
Редактор: Недко Петров
Стопкадър Нова нюз
Проблемът с постоянни трудови договори и това че сезонните работници са изложени на несправедливо заплащане, оказват влияние на тяхната работа. Александър Георгиев, представител на Конфедерацията по заетостта и управителна агенция за човешки ресурси, коментира също как сивия сектор се отразява на работата през сезона.
Според експерта сивия сектор е една от основните причини, които младите хора споделят като причина да нямат желание да работят в сезонна заетост.
Георгиев визира най-вече туризма, защото липсата на трудов договор води до липса на социални осигуровки, и липса на сигурност и справедливост.
Той се постара да обясни защо работодателите не са склонни да изготвят постоянни трудови договори на своите служители.
Това, което работодателите правят грешно, е, че много често решават да направят тест с хората, преди да сключат трудовия договор. След това има много обратна връзка за неспазване на работното време, което е вследствие на липса на достатъчно хора, и на битовите условия, при които трябва да работят хората. Това реално е и причината работодателите да опитват да намират хора от друга страна, започна Георгиев.
Отделно за някои млади хора, това е първа работа, и те нямат изградени трудови навици. Много често не се явяват на интервюта, явяват се на първия си работен ден и след първия си работен ден решават, че на следващия ден, когато се водят на работа, по-скоро ще се починат, понеже не се е получило добре излизането предната вечер. Така работодателите не могат да разчитат на тях. Трудов договор би следвало до орегулира точно тези смущения на трудово- правните отношения, ако и двете страни са запознати и разбират правилно значението на договора, допълни Георгиев.
Много често обаче това, което получаваме като обратна връзка, е, че много млади хора приемат този договор като някакъв ориентир. В крайна сметка, особено и новите поколения, за тях работното време е нещо плаващо. Съответно те могат да си го избират, могат бързо да кажат, че не се чувстват добре или имат други планове. Тогава работодателят трябва да намери решение, което да съвпадне с техните планове и става много трудна фазата на адаптация между двете страни, каза още в „Социална мрежа“ Александър Георгиев.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

