Експерт за катастрофата с колата на НСО: Ако караше с 90 км в час, нямаше да има смъртоносен изход
Редактор: Недко Петров
Стопкадри Нова Тв
Ивайло Желязков от Европейския център за транспортни политики направи коментар на фаталната катастрофа преди Аксаково с колата на НСО, в която е бил Кирил Петков и която взе жертва.
Според Желязков служебния автомобил е с тегло около 3 тона и с перфектни гуми, а пострадалия автомобил е тежал 1400 к г и е с износени стари гуми.
От всичкия снимков материал и видеото, което го има в пространството, информацията на Желязков е, че шофьорът на НСО е карал с не по-малко от 120 – 130 км в час.
Има и други фактори за ситуацията, тъй като виждате, че линията на видимостта на водачите, които излизат от Аксаково, се скрива от няколко знака и водачът на НСО е имал много малко време за реакция. Предвид обаче удара, който се е получил, той е карал с много над разрешеното, добави по Нова Тв пътният експерт.
Желязков категорично не се съгласи с МВР, че въпросният пътен участник не е рисков и опасен.
Ами в събота рязаха храсти, после преасфалтираха. Това е може би един от най- натоварените участъци, защото от Североизтона България голяма част от камионите със земеделска продукция минават през този участък. Имаме Пристанище Варна Запад, имаме ТЕЦ Езерово, имаме Леспорт, имаме Варна Изток. Това е може би един от най-натоварените участници, допълни Желязков.
По навигация ограничението на това място е 90 км в час, иначе от Аксаковска панорама почти до линията на видимост е 60. Това нямаше да се случи и нямаше да има смъртоносен изход, тъй като те са професионалисти с много малко време за реакция, ако караше с 90 км в час. Тогава ударът нямаше да толкова голям и жесток, каза още експертът.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!