Експерти се съмняват във версията за самолетната катастрофа в Южна Корея

29.12.2024 / 16:07 4

Кадър Нова телевизия

Експерти заявиха, че около най-смъртоносната самолетна катастрофа в Южна Корея витае неяснота и поставиха под въпрос първоначалните предположения, че самолетът може да е паднал заради сблъсък с птици, предаде Ройтерс.

Неразгъването на колесник, времето на кацане на двумоторния самолет "Боинг 737-800" на летището в Муан и информацията за възможен сблъсък с птици повдигат въпроси, на които все още не може да се отговори, отбелязва агенцията.

Видеозапис, излъчен по местните медии, показва как самолетът се плъзга по пистата без колесник и малко по-късно самолетът се удря в стена и избухва пожар, предава Дарик.

"Защо пожарните коли не са разпръскали пяна на пистата? Защо не са били на място, когато самолетът се е приземил? И защо в края на пистата е имало тухлена стена", пита се редакторът на новинарския портал "Еърлайн Нюз" (Airline News) Джефри Томас.

Южнокорейските власти заявиха, че разследват причините за катастрофата, включително евентуален сблъсък с птици. При катастрофата загинаха почти всички 181 души на борда.

Южнокорейското Министерство на транспорта обяви, че са открити записващите устройства както на данните за полета, така и на случващото се в пилотската кабина по време на полета. "Тези устройства дават всички параметри на всички системи на самолета", каза Томас. 

В рамките на няколко минути контролната кула е издала предупреждение за сблъсък с птици, пилотите са обявили тревога и след това са се опитали да кацнат, съобщиха официални лица, въпреки че все още не е ясно дали самолетът е ударил птиците.

Експерти заявиха, че изглежда малко вероятно удар с птици да е причинил неизправност на колесника. "Сблъсъкът с птици не е нещо необичайно, проблемите с ходовата част не са необичайни. Ударите с птици стават много често, но обикновено сами по себе си те не водят до катастрофа", каза Томас.

Австралийският експерт по безопасност на авиокомпаниите Джефри Дел заяви, че "никога не е виждал случай, при който сблъсък с птици да попречи на разгъването на колесника". 

Австралийският експерт Тревор Йенсен посочи, че пожарните и аварийните служби обикновено са готови за кацане без колесник, "така че в този случай това изглежда непланирано".

Обикновено при кацане без колесник "ще се приземите върху двигателите и ще усещате неравностите по пистата", каза Томас.

"Има пожарни коли, които покриват пистата с пяна, и тогава се каца в най-отдалечения край на пистата, обикновено тези случаи завършват благополучно", добави той.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
1
kris (преди 4 дни)
Рейтинг: 407991 | Одобрение: 70471
Тенеке, това което пиша е взето от западни медии и не е мое мнение....Имах и пилотирах Чесна-150, но това не ми е пътнически самолет....Южна Корея до сега се затруднява да определи причините и екип на Боинг е отлетял за там да помогне....38 от 179 жертви не са разпознати още. Флап и Слат коригиращите на крилата не са били спуснати за намаляване скоростта....Специалистите не намират връзка и с проблемите на двигателите и колесниците, които е можело да се спуснат ръчно....Черните кутии са пратени за изследване, но ще вземе месец, че и повече да се разбере какво се е случило в кокпита.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
4
robotron2000 (преди 5 дни)
Рейтинг: 37125 | Одобрение: 3760
Крис: ако са били на финалният заход, е би трябвало вече да са със спуснати колесници.  Първият бийкън по принцип ги слагат на поне 7 мили от пистата, още преди него вече трябва да имаш стабилизиран заход.
3
1
kris (преди 5 дни)
Рейтинг: 407991 | Одобрение: 70471
Току що чета, че са намерили трима свидетели твърдящи, че в двигателите са влезли птици, чули са се взривове и левия двигател започнал да гори преди удара в стената....Разследването продължава......!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
3
robotron2000 (преди 5 дни)
Рейтинг: 37125 | Одобрение: 3760
Тея птици ще са били много Ангри бърдс нещо! всеки пишман пилот като мене знае че колесниците могат да оперират и ръчно! е да трябва да се поизпотиш малко. другото което е дори и двата двигателя да спрат, има трета хидравлична система, която се захранва от аварийната шина! за 20 минути работа на акумулаторите все някой ще се сети да пусне АПУ-то

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама