Ето го склададжията робот, който може да прави всичко без да мрънка за нищо
Кадър Ютуб
С бесни темпове се развиват технологиите с изкуствен интелект.
Само един от примерите е Digit.
Разработен е от стартъп компанията Agility в Орегон, САЩ.
Роботът може да изпълнява команди с човешки глас. Научил е над 60 различни умения.
Днес компанията демонстрира част от тази работа в кратко видео, споделено чрез нейните социални канали, предаде techcrunch.com.
„Бяхме любопитни да видим какво може да се постигне чрез интегрирането на тази технология в Digit“, отбелязва компанията.
„Физическото въплъщение на изкуствения интелект създаде демонстрационно пространство с поредица от номерирани кули с няколко височини, както и три кутии с множество различни характеристики. На Digit беше дадена информация за тази среда, но не получи никаква конкретна информация, а само команди на естествен език с различна сложност, за да видим дали може да ги изпълни.
Във видео примера на Диджит се казва да вземе кутия с цвета на „светлинния меч на Дарт Вейдър“ и да я премести до най-високата кула.
Процесът не е мигновен, а по-скоро бавен и преднамерен, както може да се очаква от демонстрация на ранен етап.
Роботът обаче изпълнява задачата точно, както е описано.
Agility отбелязват: „Нашият екип за иновации разработи тази интерактивна демонстрация, за да покаже как новите технологии могат да направят нашите роботи по-гъвкави и по-бързи за внедряване.
Демонстрацията позволява на хората да говорят с Digit на естествен език и да го карат да изпълнява задачи, давайки поглед към бъдещето.“
Комуникацията на естествен език е ключово потенциално приложение за тази технология, заедно със способността за програмиране на системи чрез технологии с нисък код и без код.
Досега роботът има 60 различни умения и продължава да ги увеличава.
Даниела Рус от MIT CSAIL каза: „Оказва се, че генеративният AI може да бъде доста мощен за решаване дори на проблеми с планирането на движението. Можете да получите много по-бързи решения и много по-плавни и човешки решения за контрол, отколкото с решения за прогнозиране на модели. Мисля, че това е много мощно, защото роботите на бъдещето ще бъдат много по-малко роботизирани. Те ще бъдат много по-плавни и човешки в движенията си.
Потенциалните приложения тук са широки и вълнуващи – и Digit, като усъвършенствана налична в търговската мрежа роботизирана система, която се пилотира в центрове за изпълнение на Amazon и други места в реалния свят, изглежда като основен кандидат.
Скоро роботите ще работят заедно с хората.