Ето кои храни държат кръвната захар под контрол

09.11.2018 / 09:31 1

Години наред ни уверяват, че трябва да избягваме продуктите с висок гликемичен индекс. Нови изследвания обаче показват, че това може да не е чак толкова важно, когато говорим за правилно хранене или отслабване, пише Zdrave.to. Коя е истината? 

Гликемичният индекс е показател за влиянието на въглехидратите от хранителните продукти върху нивото на захар в кръвта. Простичко казано, продукти с висок гликемичен индекс са тези, които сме свикнали да наричаме “бързи” (прости, нездравословни) въглехидрати. А продукти с нисък гликемичен индекс са тези, които се считат за “бавни” (сложни, здравословни) въглехидрати. В списъка на продукти с нисък гликемичен индекс, които не предизвикват силно покачване на глюкозата, влизат: плодове с ниско съдържание на целулоза, фасул, бобови и пълнозърнести продукти. 

На свой ред продукти с висок гликемичен индекс са сладките газирани напитки, рафинираните зърнени продукти и сладкишите. 

Какъв е проблемът на продуктите с висок гликемичен индекс? Дълго време се смяташе, че продуктите, които причиняват рязко покачване на захарта, провокират и  резистентност към инсулина и като следствие - съхранение на мазнини в организма и повишаване на риска от диабет втори тип. Звучи логично, но дали е така? 

Защото нови изследвания показват, че специалистите са започнали да преосмислят преимуществата на нискогликемичните диети. Едно от тези изследвания например, съумяло да обясни защо меню на основата на продукти с нисък гликемичен индекс невинаги води до очакваните резултати. Учените стигнали до извода, че ако човек ограничава количеството въглехидрати в менюто си, независимо дали те са “бързи” или “бавни”, това във всички случаи дава положителен ефект. 

Защо все пак продуктите с нисък гликемичен индекс са по-добрият избор? Гликемичният индекс в действителност не е толкова важен, колкото си мислим. Но специалистите в областта на правилното хранене уверяват, че нискогликемичните продукти все пак са по-разумната алтернатива на високогликемичните продукти, ако искаме да се храним правилно. Първо, продуктите с нисък индекс по принцип са по-засищащи. Второ, те обикновено съдържат повече влакна, оптимизиращи процесите на храносмилане, което също е здравословно. 

В крайна сметка, всеки от нас може да си позволи, когато му се прииска, да похапва и прости въглехидрати, било то ароматен сладкиш с канела или вкусна тортичка. В умерени количества всичко това няма да навреди на здравето и диетата. 

 

 

Всяка минута очаквай новина в PETEL.BG!

Публикувай директно всичко в групата ТИ, РЕПОРТЕРЪТ! Снимай и пускай всичко интересно!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg 24 часа в денонощието! 

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
ВЕСИ (преди 1 седмица)
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
НИЩО НЕ КАЗАХТЕ!ЗАЩО БЕШЕ ТОЗИ ВЪПРОС-"А ДАЛИ Е ТАК?" ,КАТО Е ТОЧНО ТАКА!
Напиши коментар

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2018 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама