Facebook с инструменти за защита на личните данни, вдъхновени от еврорегламента
Facebook обяви, че ще предложи на двата си милиарда потребители в цял свят инструменти за контрол за личния живот, вдъхновени от европейския регламент за защита на личните данни, който влиза в сила от днес, предаде АФП, цитиран от БТА.
От няколко седмици социалната мрежа иска потвърждение от европейските си потребители дали са съгласни да им се предлагат целенасочени реклами, но и дали позволяват на Facebook да използва технологиите си за лицево разпознаване за споделяни в мрежата снимки и видеоматериали.
Тези въпроси ще бъдат зададени на всички потребители на социалната мрежа, придружени от напомняне за деликатни информации, които може да са споделили (вероизповедание, политически възгледи и т.н.).
Съгласно европейския регламент за защита на личните данни големите платформи в интернеттрябва да се уверят, че са получили от потребителите си "свободно, конкретно, информирано и недвусмислено" съгласие да използват и съхраняват личните им данни.
Facebook обаче позволява на потребителите си извън Европа да отлагат колкото искат проверката на настройките за личните им данни, докато европейските потребители, които не валидират наново условията за ползване на Facebook, няма да имат достъп до социалната мрежа.
Включените в европейската защита мерки не важат за потребители на Facebook извън Европа, например за правото на прехвърляне на лични данни или възможностите за съдебен арбитраж при неспазване на правото на личен живот.
Facebook е една от първите транснационални компании, които обявяват, че приемат мерки, вдъхновени от новите европейски правила, два дни след като шефът й Марк Зукърбърг се извини в Европейския парламент за пропуските на компанията си в защитата на личните данни на потребителите й.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!