Facebook вгражда скрит код в снимките, за да следи кой ги вижда и споделя
Facebook се превърна в синоним на нарушаване на неприкосновеността на личния живот, особено след скандала с Cambridge Analytica. А сега, в седмицата, в която се появи информация, че социалната мрежа ще бъда глобена с рекордна сума от $5 милиарда, австралийски експерт отново повдигна въпроса за това, че Facebook вгражда скрити кодове в снимките, качени от потребителите в социалната мрежа.
Според Един Юсупович (Edin Jusupovic), Facebook вгражда специални кодове в качените в неговите сървъри снимки. След това става възможно съвсем лесното следене действията на потребителите, изтеглили тези изображения с вградени кодове. Специалистът съобщи в своя Twitter акаунт, че е забелязал структурна аномалия в шестнадесетичния дъмп на файлове с изображения от Facebook. Поред него, това е специалната инструкция IPTC, за която експертът в прав текст казва, че това е шокиращо ниво на следене на потребителите.
#facebook is embedding tracking data inside photos you download.
I noticed a structural abnormality when looking at a hex dump of an image file from an unknown origin only to discover it contained what I now understand is an IPTC special instruction. Shocking level of tracking..
11,5 хил. души говорят за това
Информация за реклами в Twitter и поверителност
Според изследователя, по този начин Facebook може да проследява белязаните чрез съвременна стеганография снимки далеч извън пределите на своята мрежа и съвсем точно да определя, точно кой първи е качил тази снимка, както и още много друга най-разнообразна информация от подобен тип.
Специалните IPTC инструкции на практика са нещо като водни значи, добавяни от Facebook, за да бележи изображенията. Те могат да се използват за проследяване правата на собственост на изображенията, за по-точно таргетиране на рекламите и за проследяване връзките между различните потребители.
Forbes посочва интересни примери за използването на тези кодове. Ако например, потребител 2 е изтеглил същия комплект снимки, като потребител 1, нека да им покажем еднакви реклами. Друг пример се отнася до фалшивите новини. Изтегляш мем от някакъв акаунт, за който е известно, че разпространява пропаганда или омраза и Facebook те отбелязва като човек, който вярва в тази пропаганда и може да продаде тези данни на политическите партии.
Аналитиците отбелязваха, че Facebook използва тези трасиращи кодове от 2016 година.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!