Фандъкова, Манолова, Джамбазки, Игнатов и Бонев дадоха идеите си за подобряване транспорта в София

11.10.2019 / 12:29 1

снимка: Институт за пътна безопасност

Всички ние сме в движението, отговорността на институциите е голяма. Инфраструктурата е отговорност на Столична община, която изисква сериозна експертиза. В Столична община работят експерти в комисия, а ние сме първата община с външен одит на кръстовищата. Това заяви кандидатът за кмет на София Йорданка Фандъкова, издигната от коалиция ГЕРБ-СДС по време на дебатите по тема транспорт и пътна безопасност, предаде Novini.bg.

"Всички елементи на пътната безопасност влияят върху безопасността на движението. Имаме нужда от технологични решения. Трябва да има ограничаване на движението, повдигнати и осветени пешеходни пътеки и зони без движение. Ще има специално звено, което да регулира пътната организация. Камерите и технологиите трудно могат да бъдат подкупени, ще изисквам именно такива мерки. С различни инструменти намалихме ПТП в тунела в “Люлин” и Симеоновско шосе. Ще разчитаме на експерти, с които вече работим. Одитите и анализите на място са отговорност на организация на кмета", разкри още Фандъкова.

"Жертвите на пътя в столицата са десетки, което поставя въпрос, безопасна ли е транспортната инфраструктура. Бих въвела одит на проектите за изграждане на нови елементи за пътна инфраструктура. Ако беше направен такъв одит при ремонта на “Графа” за перките, нямаше да има толкова случаи на пребити хора", коментира още по темата кандидат за кмет за София Мая Манолова.

"Данните за пътната безопасност трябва да са отворени за гражданите. Трябват достъпни и удобни тротоари за майките с колички, улично озеленяване и осветяване и достъпна среда за хората с увреждания", допълни Манолова.

"Бих използвал европейските мерки за безопасността на пътя. Калници и ламарини се оправят, целта е да няма жертви. Трябва коренна промяна в обстановката ма пътя в столицата. Повдигнати пешеходни пътеки и зони без движения са сред основните ми приоритети", разкри кандидатът за кмет на София от "Демократична България" арх. Борислав Игнатов.

"Шофьорите не са виновни, виновна е средата. В градски условия липсата на видимост е честа причина за катастрофите. Ако стана кмет ще реорганизирам Центъра за градска мобилност. Трябва да има един център, който обединява НСО, светофарната система, градския транспорт, пожарната и др.", каза още арх. Игнатов.

"Бих поспорил за отговорността на водача", обърна се кандидатът за кмет на София на ВМРО Ангел Джамбазки към арх. Игнатов. 

"Ако имаме пиян, надрусан, безотговорен и неграмотен шофьор, няма как да няма катастрофи. Пътната безопасност започва от домашното възпитание, училищното образование, строгият контрол при шофьорските курсове", допълни още Джамбазки. 

"Автомобилите трябва да се изтласкат от централната градска част. Трябва изграждане на такава среда, че кварталите да не стават състезателни писти. Има решение и за кръстовищата - те не трябва да бъдат конфликтни, а по-добре осветени. Пешеходните пътеки трябва да бъдат повдигнати, а над тях камерите строго да контролират движението. По-строгите глоби на тези места ще увеличат пътната безопасност. Градският транспорт трябва да е господар на центъра. Битката е централната градска част да е достъпна и привлекателна за градския транспорт. Би трябвало и влаковете са се свързват с метростанциите. За да се задвижи практиката за ползване на градски транспорт, той трябва да има предимство. Нека има и по-голяма събираемост на глобите от хората, които паркират в нарушение", заяви Джамбазки.

"Инфраструктура, организация и контрол. Предлагам повдигнати кръстовища и пешеходни пътеки, както и по-добре направени тротоари. Камери трябва да изчисляват и средната скорост на движение, не само моментната", завърши по темата Борис Бонев, кандидат за кмет от "Спаси София".


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама