Гейминг: Пригответе се за Crowfall - невиждана до сега MMO игра!
"Ние знаем как се прави MMO. Сега искаме да направим нещо ново. Ние правим MMO, което не сте виждали досега. Ние го наричаме Симулатор на Игри на Тронове".
Това твърдят създателите на новата MMORPG, между които са ветерани от индустрията като Todd Coleman (MMO Wizard101, MMORPG Shadowbane) и Gordon Walton (MMORPG Ultima Online, MMORPG Star Wars Galaxies, Star Wars: The Old Republic). Това невиждано MMO ще се нарича Crowfall, а по-долу може да прочетете обзора, написан от MMORPG Новини.
Играта вече си има и официален сайт, а така също и свое комюнити, което бързо се разраства.
Какво знаем засега:
Архетипове - това ще са класовете в играта, но ние ще имаме възможност да ги развиваме по свое желание.Всеки архетип започва с определени възможности, предразположени към определен тип игра.
Templar - това ще е танка в играта. Представени ни са изображения на този клас, демонстиращ архетип на женски герой в 2D, а също така можем да видим рендер на героинята, моделиран и текстуриран в 3D образ.
Centaur Legionnaire - Кентавър Легионер
Това чудо е кентавър, т.е. мелез между човек и кон (моля ви не се опитвайте да създадете това същество у дома или на село). От специалната страница на класа можем да разберем, че кентавърът е воин-ветеран и обича да борави с дълъг топор, но също така владее лък, пика и меч. Той развива сила, ловкост и дух. Интелектът не му е приоритет. Той ще играе ролята на MELEE DPS или казано по друг начин, кентавърът ще в центъра на битката, нанасящ мощни поражения на врага с огромния си топор. Лъкът може би ще му служи, за да порази бягащ или настъпващ противник.
Stoneborn Forgemaster
Този клас ще е в ролята на съпорт. Той развива сила, ловкост, дух и немного интелект. Като истински ковач е въоръжен с чук. На изображението ни е представен белобрадо джудже. За принадлежността му към тази раса ни подсказва и изявлението му:
"Нашият вид е роден от Гея, Майката на всичко...Ние нямаме работа, ние нямаме хоби. Ние имаме Великата Работа, Тази Която Трябва да Бъде Свършена...".
Fae Assassin
Assassin-ът е един от предпочитаните класове във всяка MMO игра. Crowfall няма намерение да остане назад и също има своята убийца - Fae Assassin. Някои архетипи ще са привързани към определен пол според расата. Хората, например, ще бъдат и от женски пол, и от мъжки.От представеното изображение можем да съдим, че тази асасин ще е елф и както се очаква, е въоръжена с два кинжала, а екипировката й е кожена. Показателите й са: ловкост, сила, интелект и дух.
Knight
Неговата роля също е танк, а основните му параметри са разпределени между сила, ловкост, дух и интелект.
Той не е привързан към определен пол, така че може да бъде създаван както мъжки, така и женски герой.
Confessor
Архетипът Confessor (Изповедник) е тип spellcaster, действащ на разстояние от целите си. Основните му параметри са ловкост и интелект, а дух и сила са второстепенни. На специализираната страничка за този архетип има кратък разказ, описващ миналото му. Изповедникът обещава да премахне болката, ако изповядате греховете си.
Stalker
Той ще играе ролята на Ranged DPS и притежава ловкост, сила и интелект.
"buy once, play forever"
Отделно от това разработчиците разкриха модела, по който ще се разпространява играта. Crowfall ще е "buy once, play forever". Тя ще струва около USD $50. Купувайки я веднъж, повече няма да има нужда никога да плащате, за да я играете. Това означава, че експанжъните и ъпдейтите ще са безплатни (може би). Естествено, ще се предлага и VIP membership. Разработчиците обещават, че единственото, което може да купите от ArtCraft (компанията-разработчик) ще са билети за ВИП членството, козметични предмети, които няма да влияят на геймплея и различни услуги за акаунта като например допълнителни слотове за герои, различни възможности за увеличаване на максималния капацитет на размера и населението на вашето царство. Всеки акаунт ще е с три слота за герои и един пасивен, тренировъчен, на който вие може да поставите героя си да тренира, докато сте офлайн. ВИП членството ще струва около 15$ месечно. В играта ще има възможност да се сдобиете с ВИП статус, продавайки услуги и стоки на другите играчи. Оказва се обаче, че този модел ще е за играчите от Северна Америка, а останалите ги очаква по-различен модел, който ще бъде оповестен по-късно.
Бойна система
Бойната система в това ММО няма да ползва морално остарялата система с маркиране на целта с Tab клавиша. Освен това ще можете да избегнете вражеската атака с уклони и различни маньоври. Обикновено атаки при близък бой се провеждат пред героя без точно определена цел. Атаките, покриващи областта, ще са с различна форма - конусовидна, правоъгълта, сферична. За да разберете, къде точно атакува героя ви, може да включите опция, с чиято помощ засегната от вас област да бъде "осветена".
Друга важна особеност е, че няма да може да минете през друг герой, а ще ви се наложи да го заобиколите.
В играта няма да се залага на класическия модел на "Светата Троица", т.е. лекар, танк, DPS. Такива елементи присъстват, но по принцип имаме герои, развити с цел нанасяне на поражения, други със защитна насоченост и трети, които помагат в боя (поддръжка), обясняват разработчиците. Ние нарочно правим играта такава, за да не влияе лечението върху боя- Ние искаме битката да бъде по-смъртоносна, заявяват създателите. Освен това имайте предвид, че всеки герой ще бъде една кипяща смес от разнообразни сили и умения. Всеки архетип започва с определени възможности, предразположени към определен тип игра, но впоследствие вие може да "префасонирате" героя си по свой вкус.
Тук идва един много интересен момент:
Вие може би ще попитате: Добре, ролята на лечението е занижена, но какво правим на боса в дънджъна или рейда.
Разработчиците са пределно ясни: Съществуването на лекуващ клас е оправдано в игри, където събитията се въртят около PvE боеве, но губи смисъл в игри, съсредоточени върху PvP.
Crowfall е игра с борба за територии и икономика, основана върху действията на играчите, а не на PvE рейдове.
Какво е все пак Crowfall?
Crowfall е масова, многопотребителска (мултиплейър), ролева, онлайн игра, т.е. MMORPG. Под този термин разбираме: в играта е необходимо да се играе онлайн в един свят заедно с хиляди играчи, обясняват създателите и веднага уточняват, че за тях Crowfall е съвсем различно MMO.
Ние го наричаме "Симулатор на Игри на Тронове".
"Това е защото, ние разработваме играта така, че изживяването да е съвършено различно от това, с което сте свикнали да се сблъсквате. В нея има елементи от стратегиите, политическите симулатори, игрите за оцеляване и няколко други особености, които не са срещани в други игри все още. Всякакви съвпадения със съществуващи сериали и романи са напълно случайни."
Платформи
Играта се разработва засега изключително за PC и може да се очаква и за Mac. Таблети и смартфони не се предвиждат. Може би в бъдеще да бъдат въведени някакви приложения, но на ниво реализация на играта надали. Това е като да вкараш акула в басейн - технически е възможно, но нито вие ще сте щастливи, нито акулата. Конзолите не са нещо забранено за нас, но във всеки случай не са ни приоритет, заявяват още разработчиците.
Камера и управление
Вид от трето лице (камерата е зад гърба ви) и управление с клавишите WASD.
Създаване на героя
Започвате създаването му със зададени точки. В началото се избира Архетип - раса/клас. Всеки архетип струва определено количество точки. "Достойнства и недостатъци". Тези категории отразяват специфични таланти, черти или предистория на героя ви. Например Eagle Eye ще ви даде точност при стрелба с лък, а Dim-witted ще ви намали интелекта, но затова пък ще ви даде точки, които да похарчите за увеличение на силата си, например.
Достойнствата струват точки, а недостатъците ви дават допълнителни точки. Освен това съществува ограничение за количеството достойнства и недостатъци, които могат да бъдат избрани при създаването на героя. След създаването му може да подобрите някои умения, за да получите правото на "Напреднал". Това ще ви позволи да промените героя си много в сравнение с архетипа.
В играта ще има и т.нар. Дисциплини, т.е. за да стреляте с лък, трябва да обучите героя си в дисиплината "Стрелба с лък". Дисциплината "Ловец на глави" пък ще ви превърне в ...ловец на глави. По повод половете става ясно, че според расата някои архетипи са привързани към определен пол. Хората обаче могат да избират мъжки или женски герой.
Игра без нива
В Crowfall героят ви няма да има определено ниво. Това означава, че във всеки момент от времето съществуват огромно количество направления за развитие на героя ви. Съществуват два начина да подобрите своите умения: чрез пасивно обучение (подобно на системата в Eve Online) и чрез активно обучение.
Динамично променящи се светове и архитектура на Вселената
В традиционните MMO обикновено имаме няколко сървъра или "realms". Всеки сървър е напълно идентичен с останалите като виртуален свят. В Crowfall този модел е променен. Все още имаме отделни сървъри, но всеки един от тях е уникален. Колко уникален, ще попитате? Напълно уникален. Картите са различни. Планини, реки, гори, езера и т.н. Освен това тези светове са динамични, те се променят под въздействието на играчите. Това обаче засега не ни разкриват създателите - как точно ще променяме света.
Защо всеки сървър трябва да е различен? За да можем да пътуваме между тях, т.е. да живеем в нещо като паралелни реалности. Само че в паралелния свят няма да има наш двойник.
Същността на Crowfall се състои в съчетаването на две системи:
- Системата за стратегически, териториални завоевания
- Система за зависеща от действията на играчите икономика
Вокселна система
В играта ще се ползва технологията Voxel Farm. Какво са вокселите? Представете си свят, изграден от тухли или по-скоро от части за конструктор. Също като в любимата на мнозина Minecraft, но ако в нея и Landmark те се използват за изграждане на светове, то тук ще ни бъде предложено нещо различно. В Crowfall вокселите ще са съвсем, съвсем малки, почти незабележими.
Voxel Farm е технология, която позволява да се създават различни неща от воксели, което означава, че те могат лесно да бъдат разбити на части. С нейна помощ могат да се генерират Светове и много други неща: стени, сгради, скали, каквото си поискате.
Какво ще правят играчите? Да взривяват дупки в стените. Да разрушат кула върху противника си. Да прокопаят тунел през крепостните стени, обясняват идеите си от ArtCraft Entertainment. Воксел технологията буквално дава възможност на играчите да местят планини.