Големите заблуди при купуване на кола на старо

04.08.2018 / 02:23 3

automedia.investor.bg

Мнозина клиенти робуват на стереотипи, а това е голяма грешка

При избора на автомобил втора ръка всеки търси възможно най-добрият вариант. Факт е, че на пазара е пълно с доста лоши предложения, а и самите купувачи робуват на определени стереотипи, които повече пречат, отколото помагат. Експерти разкриват най-големи заблуди, в които хората вярват и с които е по-добре да се разделят, когато решат да си купуват автомобил на старо.

1. Пробег до 100 000 км



При избора на кола на старо повечето купувачи на първо място се интересуват не от техническото състояние, а от пробега на автомобила. Това е и причината голяма част от предлаганите автомобили да са с пробег от около 100 000 км. Това е психологическата граница, която се е оформила през годините. И която, честно казано, в повечето случаи е напълно нереална.

Нека пресметнем – автомобил на старо, каран в Германия или Италия, който е на 10-15 г. навърта средно по 20 000 км на година. Това във всички случаи прави повече от 200 000 км. Ако колата е била на фирма, пробегът е още по-голям. В същото време на километража и има съвсем други цифри. А това означава само едно – той е превъртян. Понякога дори повече от един път.

Факт е обаче, че доста по-бързо ще се продаде кола на 7-8 години с пробег 80 000 км, отколкотго такава със 180 000 км. Затова трябва да се внимава много, още повече, че пробегът на автомобила вече може да бъде проверен при официалния вносител (поне да се види кога за последен път той е бил в сервиз).

2. По-добро боядисана, отколкото с драскотини



Клиентите по-добре приемат боядисания автомобил, отколкото машина с оригиналната си боя, но с драскотини и ожулвания по нея. Обяснението е просто – тези коли изглеждат по-добре и съответно по-лесно привличат внимание. Боядисаната кола обаче е пълна загадка за клиента, който няма как да знае какво се е случило с нея, преди тя да излезе на пазара.

Ако не сте специалист, трудно ще разберете как е извършен ремонта и какво точно се крие под новата боя. Дали тя няма да се окаже менте и след 1-2 години да ви се наложи отново да пребоядисвате автомобил, за който сте дали сериозна сума пари. Не е изключено също, боядисването да се дължи на пътно-транспортно произшествие, от което да са пострадали и други елементи на колата.

3. Покупка само от частно лице



Мнозина клиенти смятат, че автомобил втора ръка трябва да се купува само от частно лице, а не от автокъща. Това се дължи най-вече на някои от споменатите вече причини. Търговците на коли на старо превъртят километражите на предлаганите коли, пребоядисват ги, за да им придадат впечатляващ външен вид, а също така често крият сериозните им проблеми.

Факт е обаче, че пазарът се променя и се появяват все повече фирми, които предлагат проверени автомобили, които са били добре поддържани през годините. Затова си струва да се похарчат повече пари, но да се купи кола с истинска история, на реални километри и най-вече обслужвана добре. В същото време много от частните продавачи се изхитряват да превъртат километража, а освен това и крият истинското състояние на основните агрегати.

4. Без коли от корпоративен парк



Автомобилите, използвани от компаниите с голям автопарк, преди всичко се асоциират с таксиметрови служби, които често експлоатират безжалостно колите си и не ги обслужват редовно. Счита се, че шофьорите на големите фирми изобщо не се грижат за своите превозни средства и ги подлагат на жестоки натоварвания.

Факт е, че закупуането на автомобил, който е използван за такси, е грешка. В същото време колите в корпоративните автопаркове навъртат около 30 000 – 40 000 км на година, което не е никак малко, но пък компаниите не пестят пари за тяхното обслужване и ги поддържат в добро техническо състояние. Така на пазара може да се намери кола на 3-4 години, чиято гаранция ток-що е изтекла. Това всъщност не е никак лошо предложение и затова често подобни коли се купуват от служителите на фирмите.

Извод

За да намериш качествесн автомобил, който да ти служи дълго време, не трябва да робуваш на стереотипи. Така рискуваш да пропуснеш някое наистина добро предложение на пазара. Факт е, че там наистина има доста „бомби със закъснител”, които могат да избухнат, но пък има и коли, които наистина си заслужават парите.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама