Горещ спор за школските дворове: Да се издигнат ли високи дувари или жива охрана да контролира достъпа?
Редактор: Юлия Георгиева, кадър Нова нюз
В редица европейски страни в училищните дворове има видеонаблюдение и много ограничен достъп чрез контрол. В рамките на учебния ден учениците и персонала са единствените, които имат достъп до дворовете и сградите. След учебните часове дворът е заключен. Посещението от родители и непознати е възможен само по предварителна заявка, с регистрация и повод, а не по желание. У нас е точно обратното.
Не за първи път предлагаме ограничаване на достъпа и до българските училища и техните дворове. По принцип достъпът на самите ученици до дворовете в чуждите страни не е ограничен с изключение на извънучебно време. У нас обаче градовете са презастроени, няма достатъчно площадки за хората и затова се ползват училищните дворове, но това е за сметка на учениците и парите за образование. Трябва наистина да започнем да строим и да се погрижим за сигурността на децата.
Това коментира пред Нова нюз Юлиян Петров от синдикат "Образование" към КТ Подкрепа.
Не се инвестира не само в градинките и площадките, но и в училищните дворове. Понякога виждаме реновирани училищни сгради, но пък дворовете им не се пипат, коментира Пламена Николова от фондация "Рай".
И като учител, и като родител не приемам това, че няма грижа да училищните дворове. В момента няма изискване какво трябва да има в един двор, това е оставено на школските директори и неговите възможности да привлече инвестиции. Добре е да има охрана и заключване на дворовете. От една страна така се осигурява сигурността на децата, а от друга се пази материалната база, коментира Петров.
И разказа, че директори му споделяли, че са се опитвали да опазят дворовете си като ги заключват, за да ги предпазят от набезите на наркоманите и кучетата, но хората чупят катинарите, а полицията не прави нищо по въпроса.
За мен сигурността на децата в училищния имот е въпрос на човешки ресурс, защото ако вдигнем високи дувари и сложим видеонаблюдение, ние ще поставим децата в условията на затвор, което не е добре. Не бива да се сравняваме с Африка, защото там по оградите тече ток, така че примерът не е подходящ. Въпросът е да развием култура на пазене и контрол, посочи на свой ред Николова.
Оградата трябва да спре нежеланите гости, външните лица, а не самите деца, опонира той.
Ако имаме човек, който стои на входа и следи, да осъществява контрол, тогава ще възпитаваме, а не да налагаме само забрани, посочи тя.
Ама ако си мислите, че училищата в Испания са като детски затвори, сте много далеч от истината, контрира той.
Не разбирам защо трябва да наливаме в тухли и бетон, с които да се затворят училищата още повече. Какъв е проблемът училището в квартала да е част от местната инфраструктура, която обединява хората?, попита тя.
И допълни, че децата се чувстват защитени чрез отговорни възрастни, а не чрез огради.
Аз съм за оградите, завърши той.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

