Градският транспорт на Варна с 10 млн. лв. дългове, възможно е да спре дейност
22.01.2020 / 09:38 4
Снимка Булфото
Общинското предприятие "Градски транспорт" ЕАД Варна е в състояние, в което има реална опасност да спре да изпълнява възложените му от Община Варна транспортна задача, научи Moreto.net.
Това става ясно от официален документ, подписан от инж. Злати Златев - директор на дружеството, изпратен до Община Варна и Общинския съвет и адресиран в частност до кмета Иван Портних, до зам.-кмета Пейчо Пейчев, до Тодор Балаванов (председател на ОбС), до Петко Бойновски (Директор на дирекция ОСИСД при Община Варна), до Стефка Господинова (Директор на Дирекция "Финанси и Бюджет" към Община Варна).
Според цифрите в документа, актуални към 26 ноември 2019 година, задълженията на "Градски транспорт" ЕАД Варна възлизат на близо 7,4 млн. лв.
Най-големи задължения дружеството има към НАП - 4,192 млн. лв. 2,177 млн.лв. са задълженията към доставчици на горива. Към доставчици на материали и услуги дружеството има задължения от 417 хил.лв. Към Взаимо-спомагателна каса дължи 167 хил.лв.
420 хил.лв. е остатъкът от задълженията по споразумение с "Енерджи ефект" ЕАД.
В същия документ инж. Злати Златев официално уведомява, "Заради горните факти голяма е вероятността "Градски транспорт" ЕАД да изпадне в състояние, което не позволява да изпълнява възложената му от Община Варна транспортна задача".
В същото писмо инж. Злати Златев отправя апел да бъдат взети спешни мерки по осигуряване на парични средства за погасяване задълженията на "Градски транспорт" ЕАД.
Според Злати Златев критичното финансово състояние на дружеството се дължи на факта, че паричните постъпленията от продажбата на билети автоматизираната билетна система не постъпват в дружеството, а в друга фирма (ТАСРУД).
Месец и половина по-късно обаче става ясно, че от Община Варна едва ли са откликнали на официалния апел, тъй като задълженията на дружеството нарастват на 10 млн. лв.
В отговор на запитване на Стела Николова, общински съветник от Демократична България, става ясно, че към 13 януари 2020 година, задълженията на дружеството вече надхвърлят 10 млн.лв.. Цифрите са от документ подписана от главния счетоводител на дружеството Драгомир Недялков.
Най-сериозни са задълженията към НАП - 3,67 млн.лв., към доставчици на горива - 2,43 млн. лв. и към Доставчик по Компонент 9 по Интегриран градски транспорт - 2,72 млн.лв.
Към доставчици на услуги и резервни части задълженията са в размер на 586 хил.лв. Задълженията към Община Варна за такса смет и наеми са 482 хил.лв.
Без промяна са дълговете към взаимо-спомагателна каса - 161 хил.лв.
Moreto.net припомня, че още пред 2018 година стана ясно, че средствата от линиите, в които работи интегрираният транспорт не влизат в "Градски транспорт" а в общинското предприятие ТАСРУД. Тогава бе обявено, че не са намерили начин как средствата да се връщат в "Градски транспорт" ЕАД.
Парадоксално е, но финансовото състояние на "Градски транспорт" можеше да бъде утежнено и с допълнителни суми, ако автоматизираната билетна система бе заработила по-рано и/или бе по-предпочитана при покупка на билети. Това показват цифрите от актуализирания в края на годината бюджет 2019 на Община Варна.
Според актуализацията в раздел "Икономически дейности и услуги", в която попадат приходите от билети за градския транспорт, има дефицит от 13,22 млн.лв. Актуализираният бюджет на въпросната функция възлиза на 27 728 000 лв. при първоначална план-сметка 40 949 000 лв.
По официална информация разликата между изпълнен и планиран бюджет се дължи до голяма степен на това, че приходите от продажба на билети са продължили да се събират в общинското дружество "Градски транспорт", а в бюджета е било заложено те да постъпват в новото предприятие ТАСРУД.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!