Григорова яко захапа икономист и посочи: Бойкотът утре все пак ще има ефект!
Редактор: Юлия Георгиева, кадър бТВ
Утре все някой ще отиде да пазарува от големите вериги, но самият факт, че някой обявява бойкот и че има хора, които ще се вслушат и ще се въздържат да купуват, е натиск върху политиците да вземат някакви решения, но и върху търговците – да ограничат мераците си. Т.е. по-скоро ефектът от бойкота утре е обществен, отколкото реален. Но вследствие на него е възможно да има някакви промени.
Това коментира пред бТВ Ваня Григорова.
Инфлацията е колкото икономически, толкова и политически феномен. Това не е нещо магическо, което се случва, а е в резултат от решенията на политиците и по-конкретно от бюджетната политика на държавата, обясни Никола Янков.
В България през последните четири години бяхме свидетели на политика, която доведе до тази инфлация и съответно вдигането на цените. Увеличиха се бюджетните разходи при запазване на нивото на производство и предлагане на услуги. Т.е. като имате повече пари, цените на стоките и услугите почват да растат. Това е факт. Това се вижда. Второто, което се случи, е, че се вдигнаха доходите – минималната заплата и пенсиите и т.н., което вдигна разходите на производителите и на търговците, което влиза в цените и вдигането на ценовото равнище. Трето, България започна да си ограничава конкуренцията, защото много инвеститори напуснаха и имаме много бавен темп на инвестиции. Това води до по-високи цени по естествен път, обясни той.
Отделно от това КЗК трябва да си влезе в ролята и да разследва картели, като това трябва да е постоянен процес, а не само кампанийно. Иначе бойкотът няма да има никакъв ефект, никакъв, категоричен е той.
Дори да е така, това е единственото, което хората могат да направят. Освен това има и други механизми, които могат да ограничат надценките, посочи обаче Григорова.
Абсурдно е да се твърди, че цените са скочили, защото през бюджета са вдигнати пенсиите на хората и минималната заплата. Ръстът на инфлацията започна от войната в Украйна, коментира Григорова.
И допълни, че не вижда нищо лошо в това, всяка голяма верига да предлага социален пакет от стоки на контролирани цени и с контролирано качество.
Тук обаче икономистът се изнерви.
Няма такова нещо в Хърватия, това никъде го няма, няма никаква такава кошница. Ако искате, направо да се върнем в 1985 година, държавата да изкупи всички магазини – може би това е идеята. Такъв експеримент до нищо добро няма да доведе, коментира той.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

0
3
