Гвоздейков: Реформата в БДЖ закъснява със 70 години. Смених ръководството заради резултатите и безхаберието

14.08.2023 / 11:33 1

Снимка: Булфото

Министърът на транспорта Георги Гвоздейков разкри в ефира на "Здравей, България" причините за промените в ръководството на БДЖ.

"Реформата в БДЖ закъснява със 70 години. Смених ръководството заради резултатите и безхаберието. Европрокуратурата проверява изпълнителите на проекти. Някои си затварят очите за определени критерии. Възложител е НКЖИ, а изпълнителите са фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. Някои от участниците фалират и възлагат дейности на подизпълнители. Резултатът е похарчени милиарди, без нищо направено", заяви той.

Според него до края на 2026 г. планът е да приключат всички инфраструктурни проекти, така че жп транспортът да стане по-бърз.

"Ползваме сериозен финансов ресурс от инструменти за инвестиции и не можем да покажем резултат. Положението е трагично. Искам да се извиня на ощетените от железопътния транспорт. Хората не заслужават това отношение. Нека от днес да ни светва червената сигнална лампа, че не бива да позволяваме това да се случва. Визията ми е стартиране на модернизацията отсега", заяви той. И допълни, че Европрокуратурата разследва усвояването на проекти от БДЖ.

По думите му подвижният състав трябва да се движи с максимална скорост 160 км/ч. "Това ще позволи разстоянието София - Пловдив да се изминава за един час. Дистанцията от София до Бургас трябва да бъде измината за максимум 3 часа и половина. Ландшафтът не позволява по-висока скорост, подобряваме старите трасета. На местата, където в момента се извършват ремонти, ограничението е 30 км/ч. Не търпя такова безхаберие и съм поел инициатива да започнем да подобряваме комфорта. Изпратили сме писма до доставчиците на подвижен състав, за да осигурят такъв, дори и втора употреба, който е от сравнително ново поколение, за да модернизираме наличния", обясни Гвоздейков. 

Министърът коментира, че е възложил проверка чрез ГВА, а мерки вече са предприети. Предстои налагането и на санкции. "Не сме упражнявали контрол, защото досега така е било изгодно, но след смяната на ръководството нещата се промениха", обясни той.

"Първият хеликоптер трябва да бъде наличен около 15 декември. В началото на септември на обучение заминава първата група от пилоти и инженери. В края на годината трябва да имаме лицензиран авиационен оператор и през януари 2024 г. да може да извършваме медицинска услуга. През 2026 г. цялата страна трябва да разполага с въздушна медицинска помощ", подчерта Гвоздейков.

"Трябва да покажем на обществото, че за нарушителите има безкомпромисни санкции. Подкрепям отнемането на автомобили на пияни и дрогирани шофьори. Аз съм "за" строги наказания, за да има дисциплина. Освен всичко друго, това е и превенция", отбеляза министърът.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
0
kris (преди 9 месеца)
Рейтинг: 342713 | Одобрение: 55273
Къде са новите влакове и вагони бе, Грездей.....Иска някой да налапа БДЖ е ясно.....А Тоя червей - набит на дебел, кожен пирон.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама