Хайки на КАТ за чистачки и парно. Спират от движение коли при акция “Зима” от понеделник

02.11.2014 / 00:19 6

Полицаите от КАТ и инспекторите от ДАИ имат специални уреди дълбокомери, с които установяват дали гумите са изтрити.

Снимка АНДРЕЙ МИХАЙЛОВ

 

 

Неработещи чистачки, изгорели крушки на фаровете, неизправни отоплителни системи в купето и на прозорците, гуми с изтрит грайфер. За такива технически неизправности катаджиите ще спират колите от движение до отстраняването им. На шофьорите ще се налагат глоби по 30 и по 50 лв. В случай че повредите създават опасност от катастрофа, санкцията може да скочи до 150 лв.

От понеделник полицаите от КАТ в цялата страна започват акцията “Зима” - масови проверки дали автомобилите са подготвени за студентите месеци. Хайките, в които ще участват и инспектори от ДАИ, ще се правят по т.нар. холандски метод. При него ченгетата отбиват встрани от пътя и проверяват по 10-15 автомобила едновременно.

Подобни акции се правят у нас повече от три десетилетия, но в миналото бяха по-известни под името “Светлина”. От 2011 г. обаче карането на фарове стана задължително през цялата година и проверките се насочиха предимно към гумите и парното в колите.

Законът не задължава шофьорите да слагат зимни гуми и няма глоба за тези, които карат с летни. Но всички специалисти - от производители и търговци до водачи с дълъг стаж и пътни полицаи, препоръчват гумите да се сменят според сезона. Изискването за дълбочина на грайфера за летните гуми е 1,6 мм, а за зимните - 2 мм. Препоръчителната дълбочина за зимните гуми е 4 мм. Служителите на КАТ и ДАИ имат специални уреди дълбокомери, които са минали на метрологичен тест. С тях установят дали гумите са изтрити.

Юристи се съгласиха, че за неизправни чистачки или изтрити гуми има основания за спиране на колата от движение, но за неработещи отоплителни системи случаят трябва да е драстичен. Например - ако в автобус или микробус с пътници започне задимяване от отоплителната система и има опасност от пожар.

При спиране от движение се взема малкият талон за собственост на автомобила, а на предното стъкло се лепи червен триъгълен стикер с надпис: “Спрян от движение”. С него колата не може да се движи със скорост над 50 км/ч. След като повредата бъде отстранена в сервиза, се издава протокол, с който водачът може да отиде в КАТ и да подаде молба да му пуснат колата в движение. / Труд


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
kaish (преди 5 години)
Рейтинг: 597 | Одобрение: 202
Държавният рекет да започне сега! Понеже вече законът казва: караме с фарове целогодишно, кат и даи се пренасочват към чистачки и парно. Бойко закъса при първият сняг, сега жална Ви майка на всички бедни шофьори. Не беше виновен Тирът които се хлъзна на непочистеният път, виновен е този с летните гуми които седи и чака чинно. А Бойко беше тръгнал подготвен с пет снегорина да клъцне поредната лента.
Нищо не е сигурно докато запее каишът.
4
1
dd (преди 5 години)
Рейтинг: 9418 | Одобрение: 2968
Градът е пълен с коли с повредени фарове и стопове, много от "водачите" пък не ги пускат дори в тъмните часове. Не знам какво виждат или как не разбират, че таблото им не е осветено.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2020 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама