Hoвитe aвтoмoбили, зaдвижвaни oт двигaтeли c вътpeшнo гopeнe, мoжe дa имaт caмo oщe 14 гoдини живoт в Eвpoпeйcĸия cъюз

23.06.2021 / 06:00 1

снимка: Булфото

В рамките на Зеления пакт емисиите от транспорта трябва да намалеят с 90% до 2050 г.

Това е възможно според нови правила за ограничение на вредните емисии, които Брюксел обсъжда в момента, пише Politico, цитирани от money.bg.

Трима високопоставени източника на изданието казват, че Европейската комисия обсъжда поставянето на цел за нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г. Детайлите предизвикаха недоволството на политически силните германски автомобилни производители. "Това ще означава смърт не само на двигателя с вътрешно горене, но и на плъгин хибридите", казва Хилдегард Мюлер, директор на автомобилното лоби VDA.

Обсъжданите правила ще станат план от Зеления пакт, който цели постигане на въглеродна неутралност в Европейския съюз до средата на века. ЕК обсъжда до 2030 г. да наложи правила за 60% намаление на емисиите от автомобилите, спрямо настоящата цел от 37,5%. До 2035 г. намалението ще бъде 100%. Ако променените рестрикции бъдат одобрени от Комисията — което ще разберем до 14 юли — ще трябва да получат одобрението и от отделните европейски държави и от Европейския парламент. Очаква се те да срещнат яростна опозиция от автомобилните производители, както и от държавите, които разчитат на индустрията.

Макар че множество автомобилни компании вече произвеждат електромобили, само Volvo и Volkswagen имат стратегии за преминаване изцяло към електрическа мобилност до края на десетилетието. Audi, която е част от групата на немския гигант, също смята да спре да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2026 г. В същото време Daimler и BMW се смятат за най-малко подготвени за подобен преход.

Производителите и някои държавни членки настояват Европейският съюз първо драматично да увеличи инвестициите в зарядни станции. Европейската комисия пък се вижда принудена да действа по-бързо заради климатичните промени.

В рамките на Зеления пакт емисиите от транспорта трябва да намалеят с 90% до 2050 г. Предходната цел за намаление на емисиите от автомобилите с 37,5% бе одобрена през 2018 г. след дълги и тежки битки. Но тъй като се смята, че средният им живот е около 15 години, то 2035 г. е крайната дата, до която продажбите на нови с бензинови и дизелови трябва да бъде забранени, за да бъдат постигнати целите до 2050 г.

Марош Шефчович, вицепрезидент на Европейската комисия, посочва, че финален вариант на текста все още не е одобрен. Но гледайки ръста на продажбите на електромобили, то "нещо, което изглежда амбициозно за 2025, 2030 или след това, може да не е чак толкова амбициозно, когато видим какво се случва на пазара".



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
1
robotron2000 (преди 2 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
То до тогава вече Китай ще е световна икономическа сила, и тя ще налага и определя правилата.. по всяка вероятност ще си купуваме бензинови БМВ та правени в Китай!!! Другото което е, като изключим Франция, Европа почти няма ядрени мощности, тук там се оправят с алтернативни източници, но като цяло не може да се произведе тая енергия която е необходима за зареждането на толкова автомобили.. Аз лично не го виждам как ще стане това, още повечето че тези дето измислят законите до 2050 ще са се сменили няколко пъти!!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама