Игнат Арсенов: Съветвам пътниците от полета от Абу Даби да предявят претенции към авиокомпанията

30.05.2023 / 09:09 2

Редактор: Юлия Георгиева, кадър Нова тв

Пътниците, които кацнаха във Варна от Абу Даби, вместо в София, са ощетени, защото са закъснели и защото не са пътували в комфорта, за който са платили. Те са претърпели редица неудобства и разходи.

Това коментира пред Нова тв Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите.

Авиокомпанията няма задължение да осигури хотел във Варна и самолет до София на следващия ден. Нейното задължение е да превози пътника от точката, от която тръгва, до точката, до която той си е купил билета - в случая до София. Билетът е за самолет. В случай на проблем, компанията трябва да подсигури алтернативен транспорт, но в случая пак е трябвало да бъде самолет. Но ако не е възможно, трябва да се предостави друг вид транспорт. В случая е имало налице и лошо време, така че в този случай е трябвало да бъде осигурен алтернативен транспорт. Все пак компанията няма влияние върху метеорологичното време, посочи той.

Пътницитев рамките на ЕС имат абсолютна защита от законодателството. В този случай правилата също се прилагат, тъй като авиокомпанията е европейска. Т.е. тук на пътниците не им се полага обезщетение, че са пътували до София с автобус. Тук пътниците могат да получат обезщетение заради самото закъснение, което се е получило. То е в размер на 250 - 600 евро на пътник в зависимост от държината на полета, обясни той.

За да се получи такова обезщетение, закъснението трябва да е над 3 часа, а в този случай то е така. Процесът на обезщетение не е автоматичен. Авиокомпанията не дължи обезщетение при извънредни ситуации, като такива са всички, които са извън контрола на компанията. Например лошо време, ремонт на писта. Пътниците обаче първо тярбва да си претендират обезщетенията, тъй като извънредните обстоятелства трябва да се докажат от компанията. Обезщетението не е автоматично, а лично трябва да заявят претенции, коментира той.

Това, че конкретно този полет е закъснял първоначално с 3 часа и половина, мен ме навежда на мисълта, че няма извънредна ситуация и съветвам хората да заявят претенции, посочи той.

При закъснение с повече от два часа авиокомпанията дължи грижа на пътниците - храна и напитки. Ако закуснението е нощно време, грижата включва и нощувка, допълни той.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
KRISTINCHO (преди 10 месеца)
Рейтинг: 40922 | Одобрение: -383
Това са ненормални хора. По важното е, че са се приземили живи и здрави. Останалото са бели кахъри.
Нищо добро не те чака, ако в двора ти влезе КОМУНИСТ, ЦИГАНИН или КОЗА.
1
1
Радостин (преди 10 месеца)
Рейтинг: 128668 | Одобрение: 4733
Делото ще тече години , адвокатите ще вземат 100 кратна сума от стойността на билетите. Просто забравете.
Всеки да си получи заслуженото !

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама