Имате срок за подаване на жалба до енергото при повреден телевизор заради токов уред
Пиксабей
На много българи им се е случвало да им изгърми телевизор или друга техника заради токов удар по енергоразпределителната мрежа.
Какъв е редът за получаване на обезщетение от енергото при нанесена щета (вреда)?
Ето какво посочват от Електроразпределение Юг.
При щета, за която предполагате, че е причинена от ерп дружеството при изпълнение на лицензионната си дейност е необходимо в рамките на 5 работни дни да уведомите писмено дружеството (чл. 52 от Общите условия).
Сигнал може да подадете в един от нашите офиси или чрез писмо на адрес 4000 гр. Пловдив ул. “Хр. Г. Данов“ №37. До края на работния ден, следващ получаването на сигнала, ще Ви посетят представители на ЕР Юг. Те извършват оглед и съставят „Констативен протокол“ в два екземпляра. Вие получавате единия екземпляр след подписването на протокола.
Важно! До съставянето на „Консттивния протокол“ не трябва да предприемате ремонт или подмяна на повредените уреди.
Окончателно становище за причините за събитието и решение за изплащане на обезщетението ще получите с писмо в срок от 20 (двадесет) дни.
За изплащане на щетите от ЕР Юг трябва да подготвите и подадете в наш офис или изпратите по пощата следните документи:
1. Документи доказващи размера на щетата
2. Декларация за банкова сметка за изплащане на обезщетение (формуляр получен с отговора)
Например: В случай на повредени електроуреди, документите са фактури (оригинал) с касови бележки от извършения ремонт и протокол от сервиза за причината за повредата. Ремонтът трябва да възстановява уреда със същите технически характеристики, както преди повредата.
Изпратените от Вас документи се разглеждат от упълномощени специалисти, които одобряват и оценяват направените от Вас разходи. Одобрената сума се превежда по декларираната от Вас банкова сметка.
обратно към въпросите
22. Как мога да подам жалба?
Процедурата за разглеждане на жалби срещу мрежовия оператор е разписана в ОУ на ЕР Юг.
Спорове между ЕР Юг и клиентите се решават по пътя на преговорите. Ако това се окаже невъзможно – по предвидеия в закона и Общите условия на Дружеството ред.
ЕР Юг приема и завежда жалби и сигнали, подадени лично в офис за обслужване на клиенти, на адреса за кореспонденция, както и на електронен адрес: info@elyug.bg. Надлежно подадените сигнали и жалби се разглеждат и отговор се изпраща в срок до 30 (тридесет) дни от датата на постъпванет им.
Необходимата минимална информация за извършване на проверка и изготвяне на отговор е:
Име и фамилия;
Точен адрес;
Описание на ситуацията и желания резултат;
Клиентски номер или номер на измервателна точка, ако сте клиент на Дружеството.
обратно към въпросите
23. Какво мога да предприема, ако отговорът на моятаа жалба не ме удовлетворява?
В случай че не е удовлетворен и/или не е получил отговор в указания срок, клиентът има право да подаде жалба до КЕВР или Министерство на енергетиката спрямо компетециите им:
Жалби, свързани с: изпълнението на изискванията за сигурност на доставките; качественото снабдяване с електрическа енергия; изпълнение на задълженията и правилното прилагане на условията за предоставяне на достъп до електроразпределителната мрежа; неизпълнение на задъленията за присединяване на производители и клиенти към електроразпределителната мрежа; прекъсване на снабдяването с електрическа енергия, несъгласие с фактурираната електрическа енергия, са от компетентността на Комисията за енергийно и водно регулиране;
Жалби, свързани с: техническото състояние и експлоатация на енергийните обекти, както и готовността на енергийните обекти за работа при бедствия са в контрола на Министъра на енергетиката.
При непостигане на съгласие по спора клиентът има право да се обърне и към съответния компетентен съд.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!