Innowave Summit във Варна: ЕС чертае пътя на изкуствения интелект, лектори разкриват реални глобални проблеми
снимки: "Петел"
До края на годината с активното участие на Европейската комисия трябва уточнени основните принципи, права и отговорности, на основата на които следва да се развива изкуствения интелект. Това каза еврокомисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел при откриването на Innowave Summit 2018 - най-добрата високотехнологична конференция в Югоизточна Европа с основен акцент върху дигитализацията на бизнеса и обществения сектор, която започна във Двореца на културата и спорта във Варна.
Според Габриел, основните въпроси в развитието на изкуствения интелект. Относно финансирането, целта е съвместното публично и частно финансиране на иновации и изследвания в тази насока да достигнат 20 млрд. евро до 2020 г. и този размер да се запази във всеки следващ период.
На второ място е етичният въпрос, тъй като определено има страх от навлизането на изкуствения интелект в живота на хората. Еврокомисарят Мария Габриел заяви, че е твърд привърженик на тезата, че човекът трябва да управлява новите технологични процеси.
На трето място идва въпросът с пазара на труда и последиците за него от новите системи. Не трябва хората да загубят работата си, защото са изместени от изкуствения интелект и затова трябва да се наблегне върху обучението и създаването на дигитални хъбове. Варна е такъв хъб, подчерта Мария Габриел.
Стартът на Innowave Summit 2018 беше даден от Димитър Василев – председател на Български бизнес форуми, организатор на събитието, което бележи сериозен ръст на участниците и проявите в сравнение с миналата година.
Innowave Summit 2018 се фокусира се върху иновациите в маркетинга, продажбите, електронната търговия и всички останали отрасли. Събитието се провежда на 19 и 20 Октомври и заедно с Innowave Pre-Summit е едно от основните събития на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз в цифровата област. Целта е да определи траектория на развитие на Европа, подпомагана от иновациите чрез законодателство и съсредоточаване върху дигиталната икономика. Заедно с това то насърчава новаторското и творческо мислене и създава благоприятна среда, в която участниците да могат да обменят успешни бизнес модели, опит и добри практики.
Innowave Summit 2018 се провежда в партньорство с Община Варна (една от новите 30 дигитални центъра в Европа) и с подкрепата на Министерството на икономиката на България, Европейската стартъп мрежа и Startup Europe (Инициатива на Европейската комисия).
Участниците в събитието са над 2000, а лекторите, някои от които са представители на маркетинга на гиганти като Google, Facebook, Microsoft, Alibaba, Mozilla, Siri (Apple), DELL и др. са над 60.
Същинската програма на форума стартира с лекция на д-р Фахим Р. Кибриа, ексклузивен бизнес директор в световен мащаб за професор Филип Котлер, известният маркетинг Гуру, чиито книги се преподават във всички бизнес колежи и университети по цял свят. Неговата тема беше за маркетинга подчинен на ценностите в съвременния свят. Д-р Кибриа акцентира върху разминаванията между целите, които се декларират в глобалния свят, като например намаляването на вредните емисии и реалността, в която живеят мнозинството от хората.
„Забелязал съм, че представителите на академичните среди са склонни да игнорират проблемите, те се стремят да дават обяснения, в които те отсъстват. Но нещата не са наред, проблемите са много. Но колко от тези хора са отишли до магазина на ъгъла, за да търсят истинските измерения на икономиката? Най-вероятно никой“, коментира д-р Фахим Р. Кибриа. Той добави още, че рангът на маркетинг специалистите не бива да се преценява от това „колко са им лъскави обувките, а колко са им изтрити подметките“. Друг интересен пример за разминаванията в добрите послания и реалността са хотелите. „В стаите има разлепени напомняния да изгасяме лампите, за да пестим енергия, защото хотелът е отговорен към околната среда. Като слезеш в лобито обаче, то свети ярко през цялото време. Е, каква е реалността в случая?“, коментира главният маркетинг директор в Kotler Impact Inc.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!