Инженер за срязаните спирачки: Това е буквално смъртна присъда за локомотивната бригада и за всички, които пътуват с влака
Редактор: Александър Дечев
Кадър: "Нова телевизия"
Неизвестен е срязал в събота пет маркуча на спирачната система на локомотив на гара Лом. Освен това е счупил предното челно дясно стъкло на машината. Не се е стигнало до трагедия по чудо. От депото в Мездра в ефира на сутрешния блок на "Нова телевизия" се включи Румяна Попова.
Коментар по темата направи инж. Еленко Кирков от ПЖПТ- Мездра, който показа и поразиите по влака.
"Локомотивната бригада, която е назначена да отвози първия влак за гара Брусарци, установява при вдигането на локомотива счупеното стъкло и правят преглед на локомотива и установяват прерязаните маркучи. Те са порязани от цялата страна за спирачната система, включително имаме и странично други два сериозно прерязани маркуча. В най-лошия случай щяхме да станем свидетели на удар на машините във вагоните, доста по-сериозен от този на Централна гара, който е последния. Влакът става почти неуправляем. Това в моята практика, аз съм от 97-ма в железницата, за първи път ми се случва", каза той.
"Това е все едно на един автобус пълен да му отрежете спирачките. Един вагон е колкото два автобуса. Той може да тръгне локомотива и да не може да спре. По принцип технологията е когато има дълъг престой локомотивните бригади преди тръгването преглеждат локомотивите, защото всичко се случва.
Ако локомотивът е бил прикачен към състава на вагоните, е можел да тръгне самия влак, и при първото спиране той вече няма да може да спре локомотива, ще изпусне въздуха, което ще доведе до неконтролируемо спиране на самия състав и възможни щети, да не кажа и по-лоши неща. След гара Брусарци има голямо възвишение. Имало е вероятност да премине гара Брусарци, с което да се върне и да създаде, да не кажа голяма паника в самата гара, но да има и доста пострадали.
Служителите на МВР направиха оглед. На някои гари има видеонаблюдение. В проект е в самите локомотиви да се поставят определен вид камери, да се дадат сигнали напред и какво се случва около самия локомотив", посочи инженерът.
"Това е буквално смъртна присъда за локомотивната бригада и за всички, които пътуват с влака", завърши Кирков.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

1
0
