Ивайло Кожухаров: Нормално ли е да си от 6 години министър на туризма и едва сега да разбереш, че сайтът не върши работа

30.04.2020 / 21:26 3

Редактор: Александър Дечев

e-mail: alexander_dechev_petel.bg@abv.bg

Един от учредителите на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели и член на контролния съвет към Националния борд по туризъм Ивайло Кожухаров критикува работата  на Министерството на туризма и най-вече сайтът му. 
"Идвайки насам коментирах с един колега темата, че туризмът ни е на командно дишане. Той каза, че при командно дишане е нормално да се прилага компетентна експертна помощ, а ние в момента използваме самолечение, и то с билки", започна той в предаването "Студио Хъ" по телевизия "7/8".


"Темата с туристическия сайт има доста дълга история. Проблемът е основно, че темата става актуална винаги когато стане дума колко пари са дадени за него, а не за това какъв резултат е дал. Създаден е още преди девет години. Като дадената тогава сума беше около 1,4 милиона за сайта и отделно над 2,7 милиона за популяризирането му. Така е популяризиран, че до ден днешен когото и да питате няма да ви каже нещо повече за него. Даже преди броени дни министърът на туризма обяви, че е необходим нов сайт, тъй като този не е вършил работа. Нормално или е това да си бил 6 години начело на това министерство и сега преди броени дни да разбереш, че сайтът не е вършел работа. В крайна сметка това е един вид лицето на България. Доколкото получих информация новата версия струва "само" 70 хиляди лева. Но отново лично за мен е направена по грешно задание. За да бъда обективен, ще кажа няколко положителни неща за него: Събрана е доста информация, доста снимки. Общо взето до там. Когато погледнем сайта, той прилича малко или много на учебник по родинознание. Тоест, нещо, което вие трябва да научите задължително, дава ви се тази информация в несистематизиран, непрофесионален вид и вие сте длъжни да го намерите това. Можете да направите едно сравнение - отваряйки сайта, търсейки информация за градове, те са подредени по азбучен ред, както в една библиотека. София ще го намерите на трета, четвърта страница, малко след Сандански, преди Смолян. За всеки град има достатъчно информация, но тя е направена като книга, която да прочетеш. Няма информация за това какво може да се прави, какви са местата за настаняване, заведения, активни линкове, които да препращат. Направих сверка с други туристически портали. Например на Испания - още влизайки на страницата на националния им портал, виждаме едно активно видеосъобщение, в което се казва каква е актуалната ситуация. Дават възможност да ги последваш в Инстаграм, има рубрика какво трябва да се посети, какво трябва да се види. В момента хората като отидат търсят преживявания, а преди да отидат търсят история. Нещо, което при нас го няма", каза той.
"На нашия портал на първа страница има църква, която е в региона на Хасково, или някакъв паметник в Ивайловград. А хората в Италия се сещат първо за Колизеума и го виждат на първа страница, във Франция пък е Айфеловата кула. Нека който има възможност да влезе в сайта на Испания, да види как са представени различните видеа и презентации, техните и нашите и да сравни. Вие трябва да бъдете грабнати в първите 5-10 секунди, от там нататък ви губят", коментира Кожухаров.

"При тази криза се появиха още в началото препоръки от Световната туристическа организация. Какво пречеше за един ден да ги преведат и да кажат, че ще работят по тези стандарти, за да може бизнесът да получи ясна информация и да се подготви за следващия сезон", каза той.

"Аз смятам, че ще има летен сезон. До 2-3 седмици след приключване на извънредното положение постепенно нещата ще се нормализират и хората ще почнат пак да почиват. Ситуацията е така от години. България с какво се свързва като бранд? Евтина дестинация, която предлага слънце и море. Това е усещане и внушение, което се дава години наред. А това е в разрез с всякакви тенденции. Трябва да се поработи над четирисезонен туризъм, освен на морския и планинския, да се акцентира и за културен, балнео и спа, конферетнен туризъм. Защо нищо не се правеше с години?", завърши експертът.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
ас (преди 4 години)
Рейтинг: 150666 | Одобрение: 23686
това не е министър това е нечия любовница назначена на хубав пост.
0
0
cron1 (преди 4 години)
Рейтинг: 84381 | Одобрение: -8714
За България е съвсем нормално... Министрите тук са заети с това - да летят бизнес клас в командировки, да си купуват апартаменти и да си правят (с европари) къщи за гости...:'(:errm::dizzy:Гняв
Марио Кроненберг
0
3
MrBean (преди 4 години)
Рейтинг: 138118 | Одобрение: -2047
Е,голям мениджЕр ,няма що,щом сайт е трън в очите му......Какво ще кажат варненци........

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама