Изчезналият боинг лежи на дъното на Индийския океан

15.03.2014 / 07:17 4

“Има данни, че самолетът “Боинг-777” е на дъното на Индийския океан.”

Това обяви пред Си Ен Ен висш американски служител от Пентагона. Той се позова на информация, която Малайзия е предала на САЩ, пише 24 часа.

По данни от военен радар боингът, който изчезна в Южнокитайско море в събота, е бил

умишлено насочен на запад

и отклонен на стотици

километри от курса си

Той е прелетял през Малакския пролив и се е отправил към Андаманските острови в Индийския океан, разказват участници в разследването, цитирани от Ройтерс.

Неидентифициран самолет е прехванат по този маршрут и според разследващите това е именно малайзийският боинг. Той е следвал стриктно навигационния летателен план за района, което показва, че е бил управляван от човек с много добри пилотски умения.

Машината се е насочила към Андаманите - верига от индийски острови между Андаманско море и Бенгалския залив, сочи информацията от малайзийския радар, засякъл за последно самолета.

Проучваме версията, че човек, способен да пилотира, нарочно е отклонил боинга от курса му към Пекин и го е пилотирал с часове, каза източник от разследването.

Най-вероятно самолетът е паднал в Индийския океан.

“Работим по варианта саботаж. Не изключваме и отвличане”, потвърдиха и от полицията в Малайзия. Всички източници пожелаха анонимност, тъй като им е забранено да говорят пред медиите.

За саботаж говори и новината, че двете предавателни системи на самолета са изключени една след друга през интервал от 14 минути. Висш американски военен служител съобщи, че в 1,07 ч в събота е прекъсната системата за предаване на данни, а в 1,21 ч - радиовръзката.

“Някой се е намесил ръчно,

което изключва злополука

или голяма авария”,

каза US следовател.

Друга сензационна теория прозвуча като божия благословия за близките на пасажерите - самолетът може би е приземен на глухо място някъде в Индийския океан, съобщи Си Ен Ен.

Подкрепя я фактът, че който и да е управлявал самолета след отклоняването му, е бил опитен пилот, който при това е летял доста дълго в новата посока.

Радарът не е засякъл самолета над Андаманите, а само по официалното трасе, водещо към тях, допълва Ройтерс.

 

 

 

 

Теорията се гради и на обстоятелството, че макар и без връзка на пилотите със земята, боингът е продължил да изпраща импулси до сателит, както правят мобилните телефони, дори и когато са изключени.

Импулсите обаче не дават информация за местонахождението на самолета, нито за техническото му състояние. Електронните импулси индикират, че системите за аварийна поддръжка на самолета са в готовност да комуникират със сателити при необходимост.

Комуникационните линии обаче не са били отворени, тъй като малайзийската авиокомпания собственик не се е абонирала за тази услуга, предлагана от производителите “Боинг”.

Според авиоексперти е възможно, макар и малко вероятно, някой да е похитил самолета и да го е приземил невредим.

Американски специалисти за борба с тероризма също разследват вариант самолетът с 239 души да е

отвлечен и приземен,

“за да бъде използван

после за други цели”

Според експерти от Индия обаче това е невъзможно. “Няма абсолютно никакъв шанс самолет с такъв размер да се приближи до Андаманските острови и да кацне”, увери един от тях.

Официални лица в САЩ обаче не скриха песимизма си, че самолетът е претърпял катастрофа в Индийския океан. Неслучайно американците изпратиха натам разрушителя “Кид” и разузнавателни самолети P-8A Посейдон. Това накара наблюдатели да се запитат

дали янките не знаят

повече, отколкото казват

Периметърът на издирвателните операции завчера се разшири до площ, равняваща се на територията на Португалия.

“И аз като повечето от хората в света, никога не съм виждал подобно нещо. Направо е невероятно - коментира издирването по Си Ен Ен Уилям Маркс от 7-и американски флот. - Започна съвършено нова игра. Преминахме от шахматна дъска към футболно игрище.”

Индийците също се включиха активно. Кораби на бреговата им охрана и ВВС оглеждат района около Андаманските острови за следи от Полет 370. Запасът от гориво на изчезналия самолет би бил достатъчен, за да стигне до Русия, Иран, Япония или Австралия, пише “Вашингтон пост”. Вестникът публикува карта, показваща какво разстояние може да се премине с такива запаси. Според авиоексперти горивото би стигнало за повече от 7-часов полет. От това следва, че ако самолетът е сменил курса си и е останал във въздуха до изпразване на резервоарите, той

може да е достигнал

до някои райони на Русия,

Ирак, Йемен,

Саудитска Арабия

и редица други държави.

Междувременно гневни роднини на пътниците засипаха властите в Китай и Малайзия с искания за ясни отговори около съдбата на близките им. Те настояват да се срещнат с китайския президент Си Цзинпин. Близките са заобиколени от репортери в хотела им в Пекин, където бяха настанени от Малайзийските авиолинии. Пред новинарите те обвиниха авиокомпанията и китайското правителство в незачитане на правата им. “Не знам какво може да бъде по-важно в момента от живота на 200 души”, извика жена, чакаща да разбере съдбата на свои близки.(24часа)

 

 

Последната голяма мистерия -

полетът на “Ер Франс” през 2009 г.

Последната голяма катастрофа, свързана с мистериозно изчезване на самолет, е с полет 447 на “Ер Франс” от Рио де Жанейро за Париж на 1 юни 2009 г.

По време на този трагичен инцидент, при който загиват 228 души - 216 пътници и 12 души екипаж, корпусът на самолета и черните кутии бяха открити едва през април 2011 г. - близо 2 години след изчезването на самолета и на 3900 м дълбочина в океана. Седмица след катастрофата бе намерена само част от крилото.

Първите останки, принадлежащи със сигурност на френския самолет, бяха открити на 6 юни - 5 дни след падането му. Става въпрос за седалка, в която бе запазено парче от самолетен билет. Същия ден бяха намерени и първите тела - на двама мъже. На 8 юни бяха извадени още 16 трупа. Две години след катастрофата бяха открити общо 127 от пътниците.

Полетът през 2009 г. бе извършен с “Еърбъс 330-200”, влязъл в употреба 4 г. по-рано. Също като “Боинг-777” тази машина се смята за изключително надеждна заради модерната техника, с която е снабдена.

Катастрофата става, когато еърбъсът е над Атлантическия океан. Смята се, че малайзийският самолет също се е намирал над вода и на подобна височина. И двата самолета са с близък брой пътници. И в двата случая не е имало обаждане от екипажа, сигнализиращо за проблеми. Според експертите обаче това не е приоритет, когато пилотите са заети да решават самия проблем. И двата самолета са имали леки дефекти преди излитане, които са били отстранени.

За разлика от случая в Малайзия френският самолет

изпратил 24 автоматични

съобщения

за технически проблеми за 4 мин чрез системата ACARS, докато боингът необяснимо защо не е изпратил нито едно. В случая с полет 447 е имало големи турбуленции, в при малайзийския времето е било спокойно. “Боинг-777” се е намирал в зона на активен въздушен трафик в Южнокитайско море, където би трябвало да е засечен от много радари, докато другият полет е бил извън обхват. Френският самолет се разби много далече от брега, където дълбочината е много голяма.

През 2009 г. бразилската армия твърдеше, че е забелязала първите останки още на 2 юни - ден след катастрофата. Става дума за малки метални предмети и оранжев спасителен пояс, но на 5 юни бе опровергано, че те са от този полет. 

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама