КЗП: Няма менте алкохол в заведенията по морето, но понякога питиетата са разредени
Опасен алкохол до момента не е установен при проверките на Комисията за защита на потребителите (КЗП), заяви председателят Димитър Маргаритов в студиото на bTV.
„Най-често проблемите са свързани с разреждане на алкохола с цел извличане на нерегламентирани печалби в по-голям размер”, посочи Маргаритов. Той обясни, че това става ясно при лабораторно изпитване, при което се установява по-нисък алкохолен градус в съдържанието на разпечатаната бутилка спрямо това в неразпечатаната. „Подобни опити за нарушения се правят, но далеч не от всички”, подчерта председателят на КЗП.
„Имаме няколко случая от миналата година, в които дадената напитка като свойства, като физико-химичен анализ от самия производител излиза с непокриване на минималните параметри, които са заложени в Закона за виното и спиртните напитки, за да носи наименованието уиски, водка, ракия и т.н. Т.е. такова нарушение може да се констатира и по отношение на запечатана бутилка, която е пусната на пазара не само в заведението, но и в търговската мрежа”, обясни Маргаритов. „Може да има спиртни напитки, които да не покриват тези изисквания и те да бъдат пуснати на пазара, но не бива потребителите за бъдат заблуждавани, относно това”, категоричен бе той.
Димитър Маргаритов даде пример за произнасяне на Комисията за забрана на нелоялна практика на производител на спиртна напитка: „На кутията на бутилка беше отбелязано, че е уиски, а на етикета на самата бутилка пише, че е спиртна напитка, която много добре наподобява уиски. От гледна точка на съставките това не е опасна за живота и здравето на потребителя напитка, но тя не отговаря на изискванията, за да бъде уиски”, каза той. Председателят на КЗП коментира, че не по-малко важно от отговорния подход към здравето на хората с покриването на въведените от закона минимални изисквания е и това да не се заблуждават хората, че пият определени напитки, а всъщност те са с по-ниско качество.
През миналия летен сезон КЗП е взела над 30 проби, предимно от туристически обекти по Черноморието. Лабораторните изпитвания са установили нарушения в осем случая. „В половината от тях ставаше въпрос просто за разреждане на алкохола. В другите четири случая ставаше дума за този друг тип нарушения, за които споменахме – че самите напитки не изпълняват изискванията на закона за такива, каквито те се предлагат и потребителите са въведени в заблуждение”, конкретизира Маргаритов.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!