Как да боравим правилно със зарядното за акумулатор?

07.12.2019 / 06:00 1

automedia.investor.bg

Веднъж да забравим фаровете вечерта и при следващия опит за палене с разреден акумулатор стартерът изобщо не реагира. В този случай помага само едно – да заредим акумулатора със зарядно.

Това не е трудно. С малко познания може да се извърши и без демонтиране на акумулатора. Зареждането обаче зависи от много фактори.

Свързване на зарядното устройство с акумулатора

Принципно в предната част на зарядното устройство се намират един червен и един черен кабел, които завършват с клеми. От задната му страна има мрежов кабел.

1.    Преди да свършете зарядното с акумулатора е необходимо да бъдат свалени двете клеми на акумулатора. Така подаваният ток няма да протече към бордовата мрежа. Някои зарядни устройства работят с високо напрежение, което може да застраши части от електрониката на автомобила.

2.    Първо свалете минусовата клема/масата. След това свалете плюсовата клема. Тази поредност е важна. Ако свалите първо плюсовата, рискувате да направите късо съединение. Причината затова е, че минусовата клема е свързана директно с каросерията. При докосване на плюсовия полюс и метална част на автомобила ще се получи късо съединение.

3.    След като акумулаторът е със свалени клеми, свържете двете клеми на зарядното устройство. Червената се свързва с плюсовия полюс на акумулатора, а синята – с минусовия.

4.    Едва тогава свържете устройството с контакта. Ако по невнимание сте объркали двете клеми, веднага ще се включи прекъсвач в устройството. Същото ще се случи и ако настроите погрешно напрежение.

Правилно зареждане на акумулатора

Модерните зарядни устройства за акумулатори са оборудвани с електроника, която регулира зарядното напрежение автоматично. При по-старите не винаги е така. Въпреки това има възможност да се информирате за времето за зареждане.

1.    За пълното зареждане на акумулатора са нужни няколко часа. Това зависи от силата на тока. Зарядно с ток от 4 ампера има нужда от 12 часа за зареждане на 48-амперчасов акумулатор.

2.    След като заредите, първо изключете мрежовия кабел и едва след това свалете двете клеми.

3.    Накрая закрепете двата кабела от бордовата мрежа към акумулатора. Първо затегнете червения кабел на плюсовия полюс, а след това масовия кабел на минусовия полюс.

Снимки: Autoscout24



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
5
1
kris (преди 4 години)
Рейтинг: 341778 | Одобрение: 55038
Статията е написана от поредния профан……Първо, кабелите излизат отстрани, а не отпред и отзад на повечето зарядни…..То да не е заваръчен агрегат……! Второ, не е необходимо да се сваля и положителната клема…….само отрицателната….! Трето, за какъв прекъсвач става дума…..? Има защита, а на някои зарядни има само бушон…..! И за какво високо напрежение дърдори тоя…..? Напрежението на празен ход на трафа е от 14-15 до 18-20 волта, променливо преди греца, двата диода при траф със средна точка, или селеновите клетки при старите зарядни……Но това не касае масовия потребител……А сега за зареждането….Има два вида зареждане……директно на колата, или в гаража и в зависимост от зарядното с което разполагате….За старите коли, които са повече в България не разчитайте само на зареждането от колата…При новия правилник за включени светлини, това не е достатъчно, дори за нови акумулатори, защото фабричната настройка е за 13.8 волта, а трябва да е 14.4……Препоръчително е от време на време профилактично зареждане в гаража, със сваляне на акумулатора……Първото което се прави е проверка на нивото на  електролита /не и при необслужваемите, със зеленото оченце/….Обикновено, двете крайни клетки винаги искат доливане……Доливайте само с дестилирана вода…...Ако зареждате със старо зарядно, внимавайте да не превишите 14,7 волта…..Автоматичните спират заряда навреме, а моя разработка отпреди 35 години, патентована в САЩ, намалява зарядния ток до 60-100 милиампера и можеш да си държиш акумулатора в заряден режим с месеци…..Всеки акумулатор има саморазреждане, затова тези които не си карат колите редовно през зимата да им пускат по малко през 2 месеца…..Недопустимо е напрежението да падне под 10 волта….. Надявам се да съм помогнал на много от вас, за увеличаване живота на вашия акумулатор…….!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама