Как да продадете стария си автомобил
hicomm.bg
Непрекъснато четете с интерес за нови автомобили, електромотори, революционни бензинови двигатели и други модерни технологии? Напоследък все по-често виждате по улиците “онзи” модел кола, който много ви харесва и си се представяте вътре? Да, дошло ви е време за нов автомобил! Ще се стигне и дотам, но ако не сте спечелили от лотарията, преди всичко ще трябва да продадете старото возило, за да финансирате проекта “нова кола”.
Може да ви звучи лесно да публикувате обява за продажба на автомобил. Да, технически е лесно. Вече става и директно от смартфона, само с няколко бутона. Но има обяви, които не жънат голям успех, и то поради много причини. Ето защо, за да си подсигурите бърза и сигурна продажба на употребявания автомобил, трябва да обърнете внимание на няколко основни неща, пише hicomm.bg В този текст ще се опитам да ви помогна да продадете автомобила си лесно и с усмивка.
Снимките
Визията продава! Без дискусии.
Дори да има два абсолютно еднакви автомобила на пазара, първо ще се продаде този, който е представен по-добре. А първото, което купувачът вижда, са снимките. Те привличат (или отблъскват) вниманието му и най-често те са факторът, който води до фразата “Искам тази кола!”. И колкото и да пишете “Качваш се и караш!” в заглавието, ако имате една размазана снимка на задна броня в обявата си, едва ли някой ще ви потърси.
Преди да стигнем до самото заснемане, трябва автомобилът да бъде подготвен за това.Срещу известна сума пари можете да подарите страхотен СПА полуден на колата си и тя да добие нов облик. Говоря за външно измиване, почистване на интериора, освежаване на кожените детайли, ако има такива, полиране/пастиране на външни елементи и джанти. Ако има нужда (вижда се, когато има нужда), можете да полирате и фаровете. Струва съвсем малко, а придава много по-свеж вид на колата. Както се казва, подмладява я. Да, тя изглежда много по-добре след всичко това, но не се привързвайте отново, ще я продаваме.
Стигаме до снимките. Най-важното нещо е те да бъдат с достатъчно висока резолюция или за обикновения човек – добро качество. В днешно време не са ви нужни професионални фотоапарати за това. Средностатистическият смартфон може да постигне желаната цел. А дори да нямате такъв, в най-лошия случай вторият близък човек, за който се сещате, има. И ще ви услужи в името на добрата кауза.
Вече имаме нужното устройство и колата е подготвена. Сега да намерим подходящ фон за снимките. За да може купувачите да се влюбят в колата, изберете красив фон. Разцъфнали дървета, живописни хълмове и планини, защо не море? Желателно е да е в слънчев ден. Ако е през зимата, подберете красив снежен пейзаж, например край гора, вместо кална киша в мръсен град. Нека снимките носят настроение.
За самите фотоси изберете подходящ ъгъл, който разкрива най-красивите черти на автомобила ви. Съобразете го и със светлината и действайте. Можете предварително да погледнете рекламни снимки на нови автомобили и да направите подобни. Тези хора знаят как да продават, нали?
Хубаво е да има снимки на всички детайли - както на екстериора, така и на интериора. Добрите и детайлни снимки ще привлекат потребителите. Много е важно на самите снимки колата да е на фокус. Също така да не са отрязани основни детайли, като решетки, брони и други водещи елементи в дизайна на един автомобил. Ако не се получи от първия път, опитайте пак и не бързайте. Замислете се дали вие бихте купили колата по тези снимки. Само така обявата ви ще привлича интерес, обажданията ще завалят, а и в крайна сметка ще получите парите, които искате за автомобила си.
Ако колата има физически проблеми (драскотини, вдлъбнатини и др.), не ги крийте. Покажете ги на снимките. Да представим автомобила си по най-добрия начин не значи да излъжем или да скрием. А и кандидат-купувачите ще оценят честността и ще ви имат доверие занапред при евентуална сделка.
Техническото състояние
Почти няма употребявана кола без технически проблеми. Остаряването и амортизацията не подминават нито една сглобка. Много компоненти на автомобила си имат определена дължина на живота, а други просто се повреждат. И както вече се досещате, всичко това е обвързано с финансови разходи. Има някои основни компоненти, които имат сравнително кратък живот и могат дори да се сметнат за консуматив.
На първо място са накладките. Те издържат средно около 30 000 км. Ако карате по-плавно и не спирате рязко, ще увеличите това число. Чувате стържене, свирене и колата вече не спира чак толкова добре? Да, за смяна са. А и вашият кандидат-купувач също ще чуе стърженето,бъдете сигурни.
Износените накладки износват и спирачните дискове. Още една причина да ги смените, когато е време, и да не позволявате да има сериозни причини клиентите ви да свалят от цената на автомобила.
Говорейки за цена, комплект накладки за масовите автомобили струва 200 - 300 лева. Същото важи и за комплект дискове, но при тях времето за смяна настъпва след около 100 000 км.
Друг компонент, който задължително ще стигне своя край на живота, е съединителят.Животът му е сравнително дълъг – около 100 000 км, дори повече. Тези числа са много относителни и както при спирачната система, така и тук дължината на живота на компонентите зависи много от стила на шофиране. Но ако трябва да вдигнете левия крак много високо, за да отдели съединителят (за автомобили с ръчни скорости) или при отделяне двигателят се форсира, но не потегляте добре, най-вероятно имате проблем в тази част.
Цените за решение на такъв проблем варират много в зависимост от марката на колата, модела и, разбира се, производителя на частта, която ще ползвате. Комплект съединител може да се намери за между 200 и 500 лева.
Следват други основни компоненти, чието влошено състояние си личи, ако не след самото потегляне, то след първите два завоя. При повредени амортисьори автомобилът е много нестабилен, особено в завои, и може да поднася неочаквано. Гумите се износват неравномерно, чува се тропане и се усещат силни вибрации. По този начин се повреждат и другите елементи от окачването.
Цените за смяна на амортисьорите отново зависят от много неща. Но ако имате автомобил от някой от масовите модели, ще можете да го направите стабилен като нов за около 400 лв.
Да направите ремонта или не?
Когато стигнете или наближавате момента за ремонт на някой от гореспоменатите елементи, имате две възможности. Да направите ремонта и колата да е в наистина перфектно техническо състояние или да оставите тази работа за следващия ѝ стопанин. Ако сте избрали втората опция по финансови причини или просто нямате време за сервизи, можете да прегледате на какви цени се предлагат останалите коли от вашия модел на пазара. След това седнете с един калкулатор и изчислете точната стойност на вашия продукт спрямо състоянието му. Ако сте решили да правите ремонтите и да излезете на пазара с един наистина добър продукт, тогава трябва да бъдете сигурни, че купувачите ще го разберат.
Почти всички хора, които са се ориентирали към купуването на употребявана кола, ще гледат какво би било директен разход за тях след самата покупка. Ако наскоро сте обслужили автомобила, сменили сте маслото, купили сте нови гуми или сте сменили накладките, задължително пазете документ за това. Фактура от сервиз, в която е включена някаква идентификационна информация за колата, би била идеална.
Друг директен разход за купувача биха били т.нар. скрити повреди. И единственият начин да проверите за такива и съответно да докажете на потребителите, че такива няма, е автомобилът да мине преглед в сервиз.
Описанието
Вече имате страхотни снимки “като от списание”. Подсигурили сте техническата изправност на колата и това е доказано в официален сервиз. Остава само да опишете всичко в един кратък, но съдържателен текст.
Много е важно да опишете всички екстри на колата. Дори и за вас двузоновият климатроник да е абсолютно ненужен или никога да не сте ползвали темпомата, някой може точно това да търси в следващата си кола. Включете и историята на автомобила, ако е внесен от чужбина, както и всички налични документи. Потребителите оценяват това. А доказвайки им, че предлагате качествена и сигурна стока, вървите към успешна продажба.
Проверката става в техния сайтпо VIN (номер на шаси). Можете да предоставите този номер при запитване. За вас не представлява никаква опасност някой да има номера на шасито на колата ви. Напротив, така отново ще докажете, че предлагате прозрачна сделка, без никакви скрити опасности.
Използвайте тази стратегия и покажете, че предлагате добър продукт. На българския пазар това ще бъде оценено високо, защото у нас некоректните търговци не са малко. Наша работа е да помогнем нередните практики при търговията с автомобили най-после да спрат.
Погледнато от друг ъгъл, продажбата на автомобила ви е важна за покупката на нов. Искате да извлечете максимума от старата си кола и това да ста
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!