Как да реагираме, ако станем свидетели на катастрофа

25.04.2020 / 22:57 1

БНТ

Едва 24% от българите са преминали през обучения на БЧК и имат познания как да действат, ако станат свидетели на катастрофа. Българският червен кръст апелира за въвеждането на задължителни опреснителни курсове по първа долекарска помощ за водачите на автомобили. Според лекари по този начин очевидците на тежки катастрофи ще могат да помагат по-адекватно на пострадалите. Специалистите от БЧК отказаха да коментират случая с катастрофата с Милен Цветков.

В оказването на първа долекарска помощ на пострадал при катастрофа има железни правила . Най-важното - трябва бързо да обезопасим участъка, да разберем колко хора има в блъснатия автомобил и да звъннем на 112.

Хората, които са преминали курсове на БЧК, могат да помогнат на пострадалите, докато дойде линейката.

Д-р Надежда Тодоровска - зам.-директор на БЧК: Обикновено този, който най-много вика, той е най-добре, който е най-тих, там трябва да насочим вниманието си.

Ако има опасност автомобилът да пламне или да падне от мост или пропаст, пострадалите трябва да се извадят от него. Това важи и за случаите, в които трябва да им се помогне спешно:

Д-р Надежда Тодоровска - зам.-директор на БЧК: Ако има кръвотечение, сериозно на пострадалия, то трябва по някакъв начин да се спре.

Ако раненият е загубил съзнание, но все още диша, трябва внимателно да бъде изваден от колата и да бъде поставен в стабилно странично положение.

Ако обаче няма сърдечна дейност трябва да се направи и сърдечен масаж до идването на линейка.

Д-р Пенчо Пенчев - експерт в Националния съвет в БЧК: Честотата, с която притискаме трябва да бъде поне 100 пъти в минута. Това означава ето тази скорост на пристискане, след всеки 30 гръдни притискания, добре е да правим и две вдухвания. Ето с два пръста запушвам носа отвеждам главата назад, за да не ми пречи езикът и правя две вдухвания.

Една бърза и лесна техника може да спаси пострадал в случай на задушаване.

Д-р Пенчо Пенчев - експерт в Националния съвет в БЧК: При никой случай да не бъркате в устата да търсите езика, можете просто да повдигнете главата назад и брадичката нагоре.

От инициативата "Аз на пътя - научи ме да шофирам" припомнят, че е от изключително значение комуникацията с пострадалите, ако са в съзнание.

Виктор Георгиев - създател на "Аз на пътя - научи ме да шофирам": Кола се прави, но живот не се купува. Затова най-важното е както ние да запазим самообладание като очевидци, така да се постараем хората, участвали в ПТП-то да запазят самообладание.

Ако екипът на Спешна помощ е затруднен да намери мястото на инцидента, може да се наложи да обгрижвате пострадалия продължително време - тежка и изморителна задача, която обаче може да спаси живот.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
kris (преди 4 години)
Рейтинг: 351524 | Одобрение: 57549
В България не знам, но в Щатите указанията са следните....трябва да се обадим на 911 и да питаме кво прайм....Та ситуацията е следната.....виждам пред мен един се забива в едно дърво....Слизам оглеждам, гледам не мърда....обаждам се и обяснявам какво съм видял....От там ми казват : Мake sure he's dead.....вадя патлака и го гърмя в главата три пъти......Пак питам : What's next.....?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама