Как ви мамят на касата в магазина с промоциите

03.01.2024 / 10:04 0

Пиксабей

Липсата на промоционални артикули и таксуването на намалени стоки на редовните им цени са  сред най-честите проблеми, които потребителите обсъждаха във връзка с пазаруването по време на  коледните и новогодишни празници.

Наред с това, в една от веригите за хранителни стоки клиентите не са
имали възможност да ползват полагащите им се ваучери за отстъпки, предоставени заради лоялност и натрупани суми от пазаруване при търговеца.

Други потребители са имали неволи с дефектни стоки, неправилно начислени неустойки при прехвърляне при друг мобилен оператор и др. За това разказа пред
медии основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Ако потребителят е привлечен в даден търговски обект с реклама за продукт в намаление, а впоследствие се окаже, че търговецът не осигурил количества, съответни на очаквания интерес, който е създал с рекламата, то това е нелоялна търговска практика.

Нарушение и когато уж намалените стоки се таксуват на касата на редовните им цени.

При по-голям пазар, както е около празниците, клиентите трудно успяват да проследят коректността при маркирането на всеки от артикулите и лесно може да се окажат
подведени.

Направеният от „Ние, потребителите“ годишен обзор сочи, че сред най-драстичните нарушения и важните потребителски теми през 2023 година са:

 Индексирането на цените на мобилните услуги при действащи договори, без право на отказ без неустойки 

 Принудителната продажба на пластмасови кутийки за храна от витрината на суперите, без алтернативи
 

Измами и нелоялни практики при предлагането онлайн на медикаменти и уреди за отслабване

Нарушаването на потребителските права при намаления и промоции на хранителни продукти, облекла, стоки за дома и др.

 Как шринкфлацията отхапваот потребителските опаковки, а скимпфлацията неусетно влошава качеството на продуктите с цел намаляване на психологическия ефект от поскъпването на стоките
заради инфлацията
 Пропуските при резервации на туристически услуги и рисковете при сделки с нерегламентирани
лица
 Задължителното отдаване под наем на чадъри и шезлонги в комплект на плажа, което е нелоялна
търговска практика, потвърдена от Министерството на туризма

 Нелоялни практики на телекоми при телефонни оферти за подновяване на договора

 Капаните на презентациите и договорите извън търговски обект

 Клиентските карти за отстъпки и измамите в социалните мрежи, които събират лични данни

 Влиянието на инфлуенсърите върху потребителското поведение

 Навлизането на изкуствения интелект в потребителската сфера

 Как идеята за кръговата икономика кореспондира с потребителското право

 Новите законодателни инициативи на европейските институции в областта на потребителската защита относно безопасността и качеството на продуктите



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама