Какво е SEO Копирайтинг

14.06.2021 / 12:45 0

Това е един израз или понятие, което все по-често чуваме отвсякъде и за което нерядко ни липсва пълна информация. Особено важна за нас става тази тема, когато се заемем със собствен бизнес, който искаме да изнесем в дигиталното пространство – онлайн магазин или друг информационен сайт. Тогава SEO Копирайтингът е задължителен, но какво точно означава той?

Най-ясно можем да го представим като специфичен начин на писане, който цели да „спечели” и „впечатли” читателят, но и Google. Тук се има предвид, че главните му цели са насочени към търсачките, но и към хората.

 

Важно за търсачката/ Google

  • Позициониране на текст – информацията трябва да бъде представена визуално привлекателно и лесно за четене. Това означава да има различни абзаци, които са отделени по смисъл, удебеляване на шрифта на важна информация, задаване и отговаряне на въпроси, изброяване на важни елементи. Всичко общо да създава една подредена статия, която са се чете лесно;
  • Ключови думи – те са насочени към онова, което искаме да продадем – идея, продукт, информация. Ключовите думи способстват за по-лесното откриване на онова, което предлагаме и за поставянето му на по-челни позиции. Въпреки всичко не трябва да забравяме, че ключовите думи се четат от Google, но и от читателя, и постоянното повтаряне на едни и същи такива, може да доведе до усещане за некачествено съдържание у читателя;
  • Поставяне на линкове – но не на какви да е, а на надеждни и доказани такива. Това е една отлична практика при писане на статии с цел информация, но и продажба и наличие на линк, който директно да отведе към продукта. По този начин работим и за мисията на самия Google, която е максимално информиране и разпространяване на важна и смислена информация

 

Важно за читателя

  • Съдържание – това е основното. Онова, което читателят иска е да може да се информира, обогати, да си отговори на въпроси или да намери онова, което търси. Съдържанието ни трябва да бъде експертно, интересно и представено по простичък начин. Важно за съдържанието пък е да знаем към каква аудитория е насочено. Спрямо това ще определим и стилът на писане – можем ли да си позволим употреба на термини или по-скоро трябва да заложим на закачлив текст, по-описателно или по-стегнато и др.

 

Накрая ще споменем и от какво трябва да се ръководи човекът, който пише такъв тип статии.

  • Интересно заглавие – то е от изключително значение, за да се стигне до самото съдържание. Понякога и най-интересната статия няма да бъде прочетена, ако заглавието бъде посредствено и непривлекателно за аудиторията. Интересни заглавия са тези, които включват цифри, като например „5 красиви места за лятна почивка” и др. Друг трик за интересни заглавия са употреба на думи, които привличат читателя – пари, любов, работа, пътувания и др. Заглавие, което представлява въпрос, също е печеливша стратегия.
  • Не на последно място е какво иска да представи или лансира. Това може да бъде продукт, услуга, идея или дори кауза. Спрямо това какво точно продава/предлага се определя и SEO стратегията. С нея целим да привлечем читателя и да го направим активен – купувач, да хареса, сподели идеята, да се абонира, да разпространи и т.н.

Повече за SEO копирайтинг може да прочетете тук: https://humerson.com/service/seo-copywriting/

 

* публикация



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 



Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама