Камарата на архитектите в България: Изграждането на бул. "Левски" - пример за проблемите на обществените поръчки

23.04.2019 / 10:47 5

Снимки: "Морско око"

Остра критика получи строежът на варненския бул. "Левски" от Камарата на архитектите в България, съобщи Moreto.net.



Във фейсбук страницата на Камарата са публикувани примери именно от изграждането на варненския бул. „Левски“. Върху снимки на почти готовия булевард архитектите са посочили грешки и слабости от различен характер. 

В коментарите се намеква за лошо управление на бюджета, изключване на ключови специалисти - поредицата снимки е озаглавена "Обществена поръчка на инженеринг с проектиране от строителя", с което става ясно, че архитекти и проектанти са изключени от контролирането на изпълнението, а това става от строителя. За следване на световни тенденции като изключване на големи магистрали от централните части на градовете с цел намаляване звуковото и атмосферно замърсяване, с цел безопасност на населението, както и за модерно озеленяване и урбанистична функционалност дори не може да става дума.

На днешната си пресконференция от Камарата на архитектите в България съобщиха, че над 50% от проектирането по обществени поръчки се извършва от непрофесионалисти, като дори зеленчукопроизводители могат да регистрират проектантски фирми и да извършват проектиране. Това се позволява по закон, допълват архитектите.

Ето как критикува Камарата на архитектите бул. "Левски", който трябва да бъде готов до края на април:

"Проблем 1: Раздут бюджет и излишни количества работа за сметка на данъкоплатеца. Преработката на обекта на две нива го оскъпи многократно със съмнителен ефект за трафика и лош ефект за градската среда." 





"Проблем 2: Никаква мисъл за пешеходците! Градската магистрала е отживелица и разрязва града на отделни изолирани части. Високата скорост ще е източник на шум и опасност за движение. "





"Проблем 3: Лошо изпълнение. Чупки в кривите на движение и неестествена смяна на траекторията на автомобилите, което е опасно. Истинското кръгово е…кръгло! Не елипсовидно, ябълковидно или крушовидно." 




"Проблем 4: Преоразмерени конструкции и преразход на материали, платени от бюджета. Щрихованите зони са извън платното и са бетонирани безсмислено."





"Проблем 5: Бетонирани „зелени острови“, платени от бюджета, които не могат да бъдат озеленени."





Камарата на архитектите настоява за открити международни конкурси за идейни проекти на всички обществени поръчки в строителството. Според тях са необходими също така широки обществени обсъждания на проекта-победител в конкурса. Търгът за изпълнение трябва да се провежда само след готова работна фаза на проекта и с наличие на подробни количествени сметки. За обществените поръчки е необходимо задължително прилагане на европейски правила за прозрачност и отчетност на средствата, коментират още от Камарата



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
14
3
ас (преди 4 години)
Рейтинг: 148952 | Одобрение: 23452
в аспарухово направиха 2 подлеза тука няма ли да сложат поне една пешеходна пътека? или и за това няма пари.
22
4
гарфилд (преди 4 години)
Рейтинг: 53234 | Одобрение: 17209
Съгласен съм с ас и кака.Не беше необходимо да си архитект,за да видиш как се строи булеварда,ама защо тези архитекти мълчаха досега?*уй ли имаха в устите си?
19
5
kaka (преди 4 години)
Рейтинг: 71214 | Одобрение: 9099
Каква остра критика? ,,Га ядохте кюфтетата не ревахте"" Сега сте бесни ,че тукашните краднаха повече от вас и ви прекараха с малки пари.То че е кошмарно още на проекта се вижда ,нали в София се удобрява защо сега се сетиха.
20
6
ас (преди 4 години)
Рейтинг: 148952 | Одобрение: 23452
добре а като са такива експерти защо си малчаха до сега? защо не се обадиха преди 2-3 години като почна цялата тази глупост? или сега да бутнем още 100 милиона да саборим всичко и да го направим на ново "както трява".

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама