Кампанията #ПромениКартинката поде битка срещу безразборното изхвърляне на фасове
Снимки: Фейсбук, #ПромениКартинката
Замърсяването на околната среда е един от най-големите съвременни проблеми в световен мащаб. Една от причините е човешкият фактор и най-вече лошото възпитание на част от хората, които не проявяват и елементарно уважение към заобикалящата ги природа.
Именно с един от тези проблеми поведе битка кампанията #ПромениКартинката, която се организира от българския клон на международната компания "Филип Морис Интернешънъл". Тя се бори срещу изхвърлянето на фасове от цигари. От там предоставят и някои доста тревожни факти. Всяка секунда по света се изхвърлят неправилно десетки хиляди фасове. Разграждането само на един от тях може да отнеме до 15 години. Още по-притеснително е, че след 10 години в океаните ще има повече фасове, отколкото риба. Всеки изхвърлен фас може да ви се струва нещо незначително, ако го вземете поотделно, но събрани заедно се превръщат в един от най-големите замърсители за околната среда.
От "Филип Морис Интернешънъл" предоставиха и друга обезпокояваща статистика. "Само 13 процента от хората осъзнават колко сериозен е този проблем, тъй като знаят, че в един филтър се съдържа целулозен ацетат, който е вид биопластмаса. Според 3/4 от населението фасовете са съставени само от памук и очакват той да се разгради бързо. Ако с общи усилия успеем да променим картинката, ще сме доволни и с чувство на изпълнен дълг", сподели Диляна Якова, мениджър "Регулации и устойчиво развитие" на компанията у нас.
Тя е категорична, че това е проблем, който засяга всички ни и трябва да действаме сега с цел заедно да изчистим околната среда. #ПромениКартинката обединява доста инициативи в тази посока. Най-важната от тях е да запознае повече хора за проблема. Служители на компанията заедно със свои съмишленици проведоха почиствания на ключови места в няколко български града, сред които София, Благоевград, Варна, Бургас, Добрич, Пловдив и Русе. Те събраха хиляди фасове от плажове, градинки, гори, паркове, места за къмпинг и т.н. Целта е да се даде пример и да се говори повече по тази тема.
По инициатива на "Филип Морис Интернешънъл" пък второкурсници от НАТФИЗ получиха за задача да изготвят курсова работа - клипове, разкриващи за този глобален проблем. Студентите се включиха с изключителен плам и въображение и заснеха цели седем мини-видеа, които са с толкова сериозно качество, идея и сценарий, че спокойно могат да се конкурират с най-големите в този бранш. "Целта ни е чрез младите и активните хора да стигнем до по-голяма аудитория", добави Диляна Якова.
Сред популярните лица, които подкрепиха информационната кампания, са Гери Турийска, Ива Екимова, Ники Кънчев, Ани Цолова и група "Остава". Също така е организирана пътуваща изложба, която вече премина през Добрич и Варна, а сега предстои да посети още Стара Загора, Русе и Велико Търново.
В Сандански и Добрич #ПромениКартинката" подкрепяше културния фестивал „Арт Будилник“, който има за цел да разбуди културния живот в малките градове на страната.
Всичко около #ПромениКартинката" можете да намерите в интернет сайта на кампанията и фейсбук страницата й.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
За да продължите, трябва да се регистрирате в сайта