Канцлерът на Австрия е срещу забраната на двигателите с вътрешно горене

03.06.2024 / 19:56 5

Кадър БГ он ер

Канцлерът на Австрия коментира важен проблем.

Броени дни преди изборите за ЕС десните и дясноцентристките партии, водени от Австрийската народна партия (АНП),  се обявяват против забраната на двигателите с вътрешно горене в страните от ЕС. На кръгла маса, свикана от канцлера Карл Нехамер днес бяха потърсени стратегии за противодействие на решението за постепенно премахване на двигателите с вътрешно горене, предаде БТА.

Представители на политиката, науката и бизнеса, включително компании като Magna, BMW и Siemens, бяха поканени в канцлерството, за да обменят идеи. Австрия е страна на автомобилите и се нуждае от отмяна на края на двигателя с вътрешно горене, каза Нехамер на предавана по телевизията пресконференция след разговорите.

Освен Нехамер, областният управител на провинция Щирия Кристофър Дрекслер и министърът на труда и икономиката Мартин Кохер подчертаха необходимостта от „технологична откритост“ - също и по отношение на „ефективната защита на климата“.

„Нуждаем се от технологичен напредък вместо от идеологическа упоритост“, заяви Дрекслер.

Конкурентоспособността на Европа трябва да бъде укрепена, смята Нехамер. Той вижда двигателя с вътрешно горене като част от тази задача. Регламентът на ЕС предвижда от 2035 година новите автомобили  да бъдат неутрални по отношение на емисиите на въглероден двуокис, изкопаемите горива ще бъдат забранени в новите автомобили. Въпреки това, под натиска на Германия, двигателите с вътрешно горене, които се зареждат с CO2-неутрално гориво, ще останат разрешени, както и автомобилите, задвижвани с водород, припомня електронният сайт ОРФ.

Канцлерът Нехамер се изказа в полза на „зеления двигател с вътрешно горене“ и приветства преоценката на края на двигателя с вътрешно горене, планирана от ЕС за 2026 година. 

Организациите за защита на околната среда остро разкритикуваха срещата. "Грийнпийс" я разглежда като „евтина маневра за отклоняване на вниманието малко преди изборите за Европейски парламент“.

„Популизмът на двигателите с вътрешно горене води до задънена улица“, заяви организацията.

"Глобал 2000" предупреди да не бъдат застрашени климатичните цели, хилядите работни места и мястото на бизнеса чрез придържане към „старите технологии“.

Австрийската народна партия „рискува бъдещето на европейската автомобилна индустрия“, заявиха кандидатите на Зелените за Европейския парламент Лена Шилинг и Томас Вайц. Кандидатът на НЕОС за ЕП Анна Щургх обвини Нехамер, че се опитва да „настрои с полуистини хората срещу ЕС и срещу спешно необходимите стъпки в бъдещето“.

Генералният секретар на Австрийската партия на свободата (АПС) Кристиан Хафенекер припомни на присъстващите, че единствено АПС е гласувала единодушно в Европейския парламент срещу забраната на двигателите с вътрешно горене. Той обвини АНП, че „отдавна е предала и продала“ местната автомобилна индустрия.

Особено дясноцентристките и десните партии се обявяват срещу края на двигателя с вътрешно горене в предизборната кампания в ЕС. Австрийската народна партия  среща одобрение в парламентарната си група на ниво ЕС. Европейската народна партия също призовава за отмяна на края на двигателя с вътрешно горене.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
0
kris (преди 5 месеца)
Рейтинг: 392821 | Одобрение: 66996
Все повече статии в САЩ опровергават Зелените Ел. коли като 100% екологични с различни статистики.....Първо, производството на батерии и тяхното рециклиране.....Второ, зареждането е свързано с повече производство на ток в световен мащаб......И не на последно място малкия пробег .....В Европа хората карат повече на къси разстояния, но не така е в САЩ.....Преди седмица чета оплаквания на американци за бързото износване на задните гуми само на 15-16 000 км поради тежките батерии на модела АйДи-3 Фолксфаген........Изданията  за автомобили показват, че най-добрият вариант за сега са хибридите и чета тук за три модела които се препоръчват и 6 които се критикуват.....Тостерите никой не ги рекламира и има защо......!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
3
1
ас (преди 5 месеца)
Рейтинг: 158528 | Одобрение: 24898
крон приказваш глупости. технологията за прозиводство на двигатели бензин се разработва от години. вредние емисии на двг са намалени с 90(и повече)% от създаването си. за разлика от електричките които трябва да ги караш най малко 10 години за да стигнеш на 0 и това е ако тока с който зареждаш не идва от въглища. само за производството на една батерия трябва да се преместят и обработят 20 тона земя. и тези 20 тона се местят с помоща на бензин или дизел. освен това най голямия поизводител на суровини небходими за прозводвтото на батерйте за тези коли е китай и мините им са предимно в африка. демек за да се бият по гърдите група идиоти и да обесняват как спасявали света в африка деца по 10 трябва да работят по мините и копат вредни и токсични метали. това са вече 1-2 поколения деца които може да не доживеят до 40 заради идиоти като just stop oil и грета тумбарг. и престанете с това СО2 процента на СО2 в атносверата е 0.04% при 0.02 всичката разтителност на земята ще умре след това са животните и после ние.
1
5
cron1 (преди 5 месеца)
Рейтинг: 103144 | Одобрение: -10176
Според мен, това е грешка... Най-големият замърсител в двумилионната Виена, са колите с ДВГ! :'(:dizzy:Болест
Марио Кроненберг
1
2
kjk (преди 5 месеца)
Рейтинг: 89613 | Одобрение: 11193
Почна приземяването!!!Ухилен
3
2
ас (преди 5 месеца)
Рейтинг: 158528 | Одобрение: 24898
ще се сетят те ама вече е малко късно

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама