Касите на самообслужване побъркаха клиентите на хипермаркетите: Платете ни, че ви работим като касиери
Кадър Ютуб
Емисиите във "Фейсбук" в цяла Австралия са залети от споделена публикация от разочаровани купувачи.
Причината е, че големите търговци масово въведоха каси на самообслужване. Хората сами отчитат стоките си.
Не стига това, но често има и служител, който ги проверява дали касовата бележка отговаря на стоката в торбите им.
Това кара хората да се чувстват като крадци.
„Уважаеми #Kmart , #Coles , #Woolworths и т.н. и т.н. и всички други магазини, които имат каси за самотаксуване“, започва публикацията.
„Сега трябва да ни плащате за самообслужване.“
Големи австралийски търговци на дребно, включително Kmart, Coles и Woolworths, са атакувани заради касите за самообслужване в отворено писмо, разпространено широко във Facebook.
В текстът авторът посочва, че служител на известна верига е проверявал касовите бележки, докато клиентите излизат от магазина.
„Не пожелах да участвам в тази глупост, така че просто прескочих изходната линия и си тръгнах.
Чух служителката да вика след мен „госпожо“, докато продължавах да вървя и вдигнах касовата бележка над главата си, излизайки от магазина“, гласи постът.
Хората обвиняват големите търговци на дребно , че принуждават клиентите да бъдат касиери.
„Можете или да ми се доверите да направя самотаксуване, или можете да върнете касиерите си на мястото, както беше преди.
„Не се интересувам да доказвам, че съм свършил работата ви вместо вас. Искаш да бъда касиер без обучение, тогава това е твой проблем, не мой.
„Не ми правете одит за позиция, за която отказвате да наемете персонал.“
Веригата Coles беше сред големите вериги, посочени в актуализацията на статуса във Facebook.
Някои обаче решиха да посочат, че не всички супермаркети са минали на самотаксуване.
"IGA и Aldi все още предоставят обслужване на клиенти на каса", пише един човек, споделил публикацията.
Откакто се появи в платформата на социалните медии тази седмица постът беше публикуван от множество лични акаунти, както и директно на страниците на Kmart, Coles и Woolworths.
Много от споделените публикации бяха залети с коментари, съгласни с отвореното писмо.
„Да, не само трябва да вършите тяхната работа вместо тях, но и да изчакате 10 минути някой да провери цената, докато глупавата машина на заден план продължава да пита „свършихте ли вече?“ Преодолях го“, коментира един купувач.
Друг пише: „„Предпочитам хората“ е моят общ отговор, когато ме помолят да използвам самостоятелните каси.“
„Мога ли да получа отстъпка за персонала за това, че си върша сам работата на касата?“ попита някой друг.
Отвореното писмо идва, след като Woolworths беше изправен пред критики за инсталирането на нова технология на касите за самообслужване, за да следи покупките на клиентите.
Говорител на Woolworths отговори на вирусното отворено писмо в изявление до Yahoo News Australia, като каза, че гигантът на супермаркета предоставя на клиентите си „множество начини за пазаруване“.
„Фокусирани сме върху това да предоставим на нашите клиенти множество начини да пазаруват при нас, като се имат предвид техните постоянно променящи се нужди“, се казва в изявлението.
„По време на пандемията Covid-19 много клиенти избраха по-безопасни и по-удобни начини да купуват в своя магазин, които включват каси на самообслужване.“
Говорителят добави, че клиентите „винаги“ имат възможност да бъдат обслужени от касиер.
„Въпреки това, ако клиентите предпочитат да бъдат обслужвани от член на екипа, тази опция винаги е достъпна чрез нашето сервизно бюро или други обслужвани каси.“
Coles и Kmart също са били потърсени за коментар.