Китай стъпва сериозно на жп пазара в Европа след сделка за €10 милиона

29.08.2019 / 02:30 1

Money.bg

Китайската компания China Railway Rolling (CRRC), която е световен лидер в производството на влакове, вече ще контролира 25% от пазара на дизелови локомотиви в Европа. Дружеството придоби контрол над 1/4 от този пазар на Стария континент след сделка за по-малко от 10 милиона евро или 11 милиона долара. 

Това стана чрез купуването на германската железопътна компания Vossloh от CRRC. Тъй като европейският производител на локомотиви държи сериозен дял от пазара в региона, където най-използваният транспорт са влаковете, ходът на китайската корпорация е стратегически добре обмислен, пише Bloomberg.

Дъщерното дружество на CRRC Zhuzhou Locomotive, което произвежда електрически локомотиви, става собственик на завода на Vossloh в Кил, Германия, където работят 500 служители. Производството там представлява 25% от общо цялата продукция на дизелови локомотиви в Европа за последните 5 години, според доклад на германската консултантска компания SCI Verkehr.

Въпреки твърденията, че дизеловите локомотиви нямат бъдеще заради променящия се свят с оглед на климатичните промени и борбата срещу емисиите на въглероден диоксид, CRRC инвестира именно в такъв завод. Анализатори смятат, че компанията си дава сметка и трябва да е финансово стабилна, за да преодолее трансформациите.

"Заводът трябва да се преструктурира и да се разрасне, така че да може да отговори на начина, по който ще изглежда железопътния транспорт в бъдеще", посочва Мариа Лийнън от SCI, добавяйки, че покупката на европейския производител е закъсняла.

CRRC се превърна във водещ производител на железопътни композиции чрез сливането на производители на влакове от северната и южната част на Китай през 2015 година. През същата година Vossloh продаде своето испанско подразделение, което произвеждаше модерни дизелови влакове на швейцарската компания Stadler Rail.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
2
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
Те повечето локомотиви са на модулен принцип. дизел електрическият без особенна трудност може да стане електрически или на батерии Усмивка така че китайците не ги мислете, специално във влаковете знаят какво правят.. вижте вектрон сименс или евро-спринтера и го сравнете с някой китайски влак, за да видите китай колко са напреде в бъдещето..

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама