Кметът Портних не даде гаранции на 700-те служители на „Транстриумф” за работните им места
![](https://static.petel.bg/resources/2013/10/25/big_1701.jpg)
Веселин Златков
фото: Румен Сарандев
Варненският кмет Иван Портних обясни на протестиращите работници и служители на частния превозвач „Транстриумф холдинг”, че бъдещето на фирмата зависи единствено от решенията на собственика й. Той обясни, че превръщането на „Градски транспорт” в единствен вътрешен оператор на автобусните превози в града е следствие от европейския регламент, който общината е трябвало да изпълни, за да спечели проекта за 115 милиона. Кметът каза също, че „Градски транспорт” така или иначе няма как да обслужва всички линии, и затова общинската фирма ще обяви обществена поръчка за подизпълните.
„Вашият професионализъм, капацитетът на фирмата, са най-голямата гаранция, че можете да спечелите тази поръчка, това обаче зависи от решенията на собственика на „Транстриумф”, така че задайте въпросите си към него”, каза кметът.
Въпреки опита да успокои транспортните работници, кметът получи редица въпроси, на които не можа да отговори. Един от тях беше защо общината е предпочела вътрешен оператор да е губещата общинска фирма „Градски транспорт”, а не печелившият частен превозвач, който периодично инвестира в модернизация на транспортната услуга.
Протестиращите работници питаха и каква е гаранцията, че изобщо ще има обществена поръчка, а също, има ли сигурност, че за „Транстриумф” няма да останат само губещи линии. На последния въпрос Портних отговори, че губещи линии в новата схема на интегрирания транспорт на Варна няма да има, защото плащанията ще се извършват на километър, което означава, че няма да се влияят от броя пътници. Срещата между кмета и транспортните работници продължи повече от час и в момента приключи.