Кога се сменят филтрите в автомобила?

25.06.2019 / 02:20 4

Знаете ли колко често трябва да се сменят четирите основни филтъра в една кола? Става дума за горивен, маслен, въздушен и т.нар. салонен филтър. Различните сервизи и дилърски центрове не са на едно мнение по въпроса, но сега ще ви разкажем за препоръките на германските специалисти от ADAC, които съветват кой филтър, кога трябва да бъде заменен.

Горивен филтър

Горивните филтри предпазват навлизането на твърди частици и вода в системата и в случай, че се задръстят, силовият агрегат започва да губи мощност. Специалистите съветват този вид филтри да се сменят на две или максимум на три смени на маслото, което изчислено средно в пробег километри е в диапазона 20 000 - 30 000 километра.

Маслен филтър

Масленият филтър има за цел да предпази агрегата от примеси, които има в много от по-нискокачествените масла, както и от продукти, вредящи на двигателя и получаващи се от разпада на самото масло и на миниатюрни частици от работещите в агрегата части. Този филтър трябва задължително да се сменя с всяка смяна на маслото.

Въздушен филтър

Въздушният филтър защитава мотора от прах, мръсотия, малки отпадъци и други чужди частици, като способства и за снижаването на нивата на шум. За изгарянето на един литър гориво са необходими 15 литра въздух. Поради тази причина въздушният филтър трябва да се сменя на 10 000 - 15 000 километра.

 

 

Салонен филтър

Ако си мислите, че става дума само за чистота на въздуха в купето, то грешите. В случаите, когато този филтър не се сменя редовно, той се пълни с всевъзможни бактерии и вредни алергени, причиняващи заболявания на дихателните пътища. Този филтър не се чисти. Сменя се на всеки 10 000 километра.

 

fakti.bg



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
2
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
Който е дал минуси, много е прост 8-) нарича се Стехиометрично число, или ламбада фактор или известно още като ламбада коефициент..  15:1 е коефициента на идеалната смес, това теглово количество е идеално, реалното всъщност може да се различава поради някои условия.. Точно за това колата има ламбада датчик, чрез ламбада датчика следи дали реално сместа се движи в тези граници, и ако не се движи компютъра вкарва ламбада корекция, това го прави при затворен лооп, когато е студена или е на голяма мощност е на отворен лооп тогава не се съобразява с ламбада показанията, в такива режими колата замърсява повече и гори повече!!!
7
10
Бат Жоро (преди 4 години)
Рейтинг: 2338 | Одобрение: 118
Мдааааа,доста горещо е  напоследък и кухите лейки дават голяма фира.
2
3
robotron2000 (преди 4 години)
Рейтинг: 30400 | Одобрение: 5510
(изгарянето на един литър гориво са необходими 15 литра въздух.)  Не сте много прави в мерките, там се измерва в тегловно количество. На един килограм бензин са необходими 15 килограма въздух 8-) това е така понеже при различната температура, обема е различен! но теглото не се променя...   И 15 литра въздух, няма да изгориш и една капка бензин, какво остава за един литър!!!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама