Коли с чужди номера побъркаха КАТ

24.04.2025 / 20:29 2

Булфото

Шофьори с чуждестранни регистрации карат безотговорно по българските пътища, възползвайки се от пропуски в административнонаказателната система на страната. Неадекватните законови процедури правят почти невъзможно глобяването на чужденци, които нарушават правилата за движение, съобщава Telegraph.bg.

Според експерти от бранша основният проблем се крие в двуразовия административнонаказателен процес, който е абсолютно неприложим за транзитно преминаващи през страната чужденци.

"Проблемът е много сериозен. До 90% от чужденците нарушители по пътищата у нас се измъкват без санкция", коментира Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

В момента процедурата изисква първо издаване на акт, който може да се обжалва до три дни, след което в 30-дневен срок МВР трябва да издаде наказателно постановление с нов 14-дневен срок за обжалване. Процесът работи за български граждани, но е напълно безсмислен за чужденци, които напускат страната преди приключване на процедурата.

Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) обяснява: "Това е причината турци, румънци и други чужденци да карат като луди у нас и да създават рискове от катастрофи. Просто знаят, че няма да бъдат глобени".

При дистанционно засечени нарушения чрез камери, процедурата е още по-абсурдна. МВР първо трябва да направи запитване към държавата на регистрация за установяване на собственика, след което да изпрати глобата на хартия до съответния адрес, плащайки високи такси за изпращане. Ако минат две години и половина, фишът се погасява по давност.

Експертите предлагат въвеждане на възможност КАТ да събира глоби директно на пътя, като за целта трябва да отпаднат вариращите размери на глобите за едно и също нарушение. За превенция на корупцията Георгиев препоръчва служителите на МВР да имат непрекъснато работещи камери на униформите си.

Друго предложение е въвеждането на законова възможност чужденец да не бъде допуснат да напусне страната, докато не заплати висяща глоба, подобно на практиката в Турция.

Интересен контраст представлява Законът за автомобилните превози, прилаган от ДАИ, който е значително по-рестриктивен към нарушенията на чужди водачи. При него се прилага веднага принудителна административна мярка и водачът не може да продължи курса, докато не плати глобата.

Според информация на Българското обединение на шофьорите, през последната година са били издадени 708 000 електронни фиша за нарушения на скоростта на МПС с чужда регистрация, но няма данни колко от тях са били връчени и платени.

От МВР отказват да предоставят подробна информация относно броя на актовете, съставени на водачи с чужда регистрация, с обяснението, че изисканата информация е "технически сложно да бъде осигурена своевременно".

Редактор "Екип на Петел", "За нас"


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
kjk (преди 8 месеца)
Рейтинг: 166247 | Одобрение: 18247
Като не знаят цялата азбука е така!!!;):wassat:Намусен
2
0
MrBean (преди 8 месеца)
Рейтинг: 201820 | Одобрение: -1610
Всяка дачия която влезе в България става изтребител! Колко още народ трябва да изтребят румънците ,та да се усетят фатметата? И това е защото са като Бойко,до един неграмотни! Колко му е да научи 100-150 думи на наглийски...Сега по празниците около Златните беше чудо! Що не конфискуват колата на някой матов румънец? Щото българина се стриже лесно,нали?

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама