"Капитал": Кой все пак направи сайта за електронни винетки?

15.01.2019 / 12:19 2

Когато даваш 150 млн. лв за електронна система, би било редно да очакваш да получиш срещу тях и сайт. Миналата седмица се оказа, че това не е така.


По време на хаоса с електронните винетки в първите дни на новата година се разбра, че "Капш трафик солюшънс", които изграждат системата за електронни винетки и тол-системата, не са отговаряли за прословутия сайт bgtoll.bg. Тяхна отговорност е била следващата стъпка - web.bgtoll.bg, където се извършват плащанията.

Ето защо миналата седмица "Капитал" зададе въпрос на пътната агенция кой е изработил сайта. Не получихме отговор. Няколко дни по-късно, в петък, в ефира на bTV проф. Олег Асенов от Националното тол-управление все пак каза коя е фирмата зад сайта. "Този сайт е изграден от компанията УПХ ЕООД, тя носи отговорността за една година по поддръжката и хостването", уточни проф. Олег Асенов. Той заяви, че е препоръчал на ръководството на АПИ в свой доклад фирмата да бъде санкционирана с около 50% от възнаграждението - или 10-15 хил. лв.

От тази оскъдна информация стана ясно и защо Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) го е възложила без търг - стойността е била под 30 хил. лв., тоест под задължителния праг за обявяване на обществена поръчка.

Кое е дружеството

Фирмата УПХ е на 34-годишния Даниел Лазаров, който според регистъра ДАКСИ няма участие в собствеността или управлението на други компании, и е основана през август 2015 г., сочи справка в Търговския регистър.

Дейността на УПХ е свързана с изграждане на интегрирани информационни системи, изграждане и поддръжка на интернет базирани информационни ресурси, системна интеграция на системи за управление на съдържанието, системи за електронна търговия и системи за управление на работа с клиенти, разработка на мултимедийни приложения и др. 

От създаването си дружеството расте значително - за 2015 г. има 78 хил. лв. приходи, а през 2016 г. - близо 10 пъти повече - 765 хил. лв. За 2017 г. компанията отново удвоява приходите си - 1.596 млн. лв. 

Видно от финансовите отчети, персоналът също се увеличава - от 27 на 54 души. 

В края на 2016 г. Асоциацията на дунавските общини "Дунав" възлага на обединение, в което УПХ участва заедно с "Имидж фактори", поръчка за разработване на промоционални материали за 153 хил. лв. За 22.7 хил. лв. без ДДС е трябвало да разработят концепция и приложение за смартфон. За 130 хил. лв. пък е трябвало да изработят и отпечатат информационен каталог в тираж 10 хил. броя.

Фирмата е участвала в търг на Централната избирателна комисия, но е била отстранена за прозрачен плик, от който се е виждала офертата им. 

На какъв принцип и защо обаче УПХ е получила създаването на bgtoll.bg, не става ясно. "Капитал" се свърза с компанията чрез SMS и изпрати отговор по имейл, като оттам поеха ангажимент да отговорят.

На въпрос до АПИ на какъв принцип е избрана компанията, те уточняват, че са действали по реда, установен в Закона за обществени поръчки. Според него при доставки и услуги на стойност под 30 хил.лв. възложителите могат да доставят директно поръчките без състезание.

Предметът на заданието е бил "Разработване на интернет портал свързан с осигуряването на онлайн платформа за потребителите и доставчици на услуги свързани с тол системата".

От АПИ обясняват, че са направили предварително запитване до "специализирани дружество" и "УПХ" е дало най-ниската ценова оферта. 

АПИ не е работила с "УПХ" преди на дружеството да бъде възложено да изработи сайта bgtoll.bg.

 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама