Красимир Вълчев: Липсва достатъчно взаимодействие между институциите

05.07.2017 / 20:35 5

В студиото на "Още от деня" по БНТ просветният министър Красимир Вълчев заяви, че две от най-големите операции по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж" са финансирането и изграждането на центрове за върхови постижения и центрове за компетентност. 2018 година имаме междинна цел, според която ние трябва да отчетем определен процент средства. Потенциалната загуба е около 70 милиона лева.

Министърът обясни, че все още не може да се каже дали ще загубим милиони евро средства, но според него има значителна вероятност. Графикът, който имат в момента, е силно зависим от това дали ще има обжалване на процедурата за оценители и от процедурите, които ще направят самите бенифициенти за изграждане на материалната база за центровете.

Вълчев каза, че става въпрос за средствата по първа ос, които са за изграждане на нови научни инфраструктури. Потенциалният проблем е тези средства да бъдат намалени до една осма. Той уточни, че това все пак не е задължително, защото може и да бъдат компенсирани по друг начин, може и нереалистично-амбициозния график да бъде изпълнен.

Ситуацията в образователния сектор не е добра - лошо платени немотивирани учители, ниско образовани ученици, лошо написани учебници.

Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: Факт е, че ние в България имаме немалка група от родители, които са с нисък образователен статус, с липса на отношение към образованието, родители, които не мотивират децата си да посещават училище. Имаме възпроизводство на неграмотност от едно поколение в друго. Имаме неграмотност, която е причина за множество обществени проблеми.
Вълчев каза, че са били готови с механизъм още преди инцидента в Асеновград. Ангажиментът, че образованието е приоритетна тема, може да се види още в програмата за управление, каза той.

Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: В системата на образование има 50 или 100 мерки, които и в момента действат. Това, което ние констатирахме, че е сериозен проблем, е липсата на достатъчно взаимодействие между институциите, на координирани усилия, на координирани политики.
По думите му, много често учителят прави посещения в домовете и полага усилия, но е безпомощен сам. Според министър политиката за подпомагане със социални помощи на деца също трябва да бъде в по-голяма степен обвързана с образователните нужди.

Основна мярка е създаването на екипи за съвместна работа на институциите. В екипите ще се включват педагогически специалисти, учители и представители на дирекциите по социално подпомагане, на МВР. Те ще трябва да намерят всяко едно дете, да убедят него и родителите му да посещава училище. Ако не могат да го убедят, ще трябва да го принудят, каза още Вълчев.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
0
0
Име (преди 7 години)
Рейтинг: 2030 | Одобрение: 645
М не...Тук няма институции,има корпорации.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама