Красимир Вълчев: Направихме голяма крачка с обучението онлайн

22.05.2020 / 22:19 0

Тази ситуация беше уникална възможност. Освен бързото преминаване към ползване на електронни платформи и електронни ресурси, системата направи големи крачки, които трябва да бъдат отчетени - към използването на иновативни методи на преподаване. Много повече учители започнаха да възлагат на учениците проекти и задачи, в които да бъдат съзидателни и да творят. Взаимодействието учители и родители може би е най-уникалното, което е най-важната спойка в образованието. Станаха партньори. Системата показа, че може да се справи в условията на по-голяма децентрализация с по-малко инструктивни правила. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в "Панорама" по БНТ, цитиран от "24 часа"

Според него голямата задача е да се намери най-добрата рецепта. В бъдещето децата трябва да учат присъствено, но бъдещето е и в ползването на електронни устройства, много повече ще използват електронни устройства, отколкото традиционния учебник. Трябва да са не само ползватели, но и дигитални създатели, уточни министърът. 

"Това, което може да предложим, са максимален комплекс от мерки. Децата в детските градини не може да спазват дистанция, опитали сме се да осигурим тази дистанция между различните групи, за да няма зараза от група в група, карантиниране само на една група. Ситуацията е трудна, опасността не е отминала, затова призовахме родителите, които имат възможност, да задържат децата си вкъщи. Все още най-сигурната среда е вкъщи, но от друга страна, родителите трябва да ходят на работа. Като министър на образованието искам повече деца да се включат в детските градини, защото това е възрастта, която е ключова за социално-емоционалните, когнитивните и езиковите умения на децата", каза още министърът на образованието. Преминавали сме вечд от крайна изолация към етап да свикнем да живеем с вируса при условия за крайна предпазливост. Така било и в другите страни, и в другите сектори. При студентите и учениците избрали да се върнат за най-важните дейности. Все пак здравето е най-важно и трябва да бъдем максимално предпазливи, каза министърът. 

Матурите имат 3 функции, обясни той. Едната е като национално външно оценяване за целите на анализа и диагностиката, която можело да се пренебрегне, както се отказали от изпитите след 4-и и 10-и клас. Втората функция е като атестация за образователна зрелост. Третата, най-важната, е за продължаване на обучението във висше образование за 70-80-% от завършващите гимназия. Според министъра по-добре е да се организират матурите, отколкото над 40 университета да провеждат между 200  и 300 изпита. МОН било организационно и технически подготвено, както и за изпитите след 7-и клас. Още преди 3 седмици имало солиден консенсус по въпроса - учениците да не се връщат в клас, а само за 2-3 изпита.

Матурата не е лесен изпит, каза министърът по повод на решението на много вузове да използват оценка от зрелостен изпит вместо приемен. 38 висши училища и в предходните години са приемали с матури. Епидемичната ситуация сега е една от причините да увеличат приема с матури, а другата е, че зрелостните изпити дават ясна отлика между учениците с различните резултати и има гаранции за непреписване. Софийският университет все пак е запазил част от изпитите, каза министърът, повечето се фокусирали върху него. 

"Качеството на българското висше образование е функция на няколко неща, през последните години имаше занижаване на критериите. Зависи от това колко са ангажирани студентите, дали ходят от изпит на изпит или по време на целия семестър. С договори за управление сега задължаваме висшите училища, които изготвяме с ректорите, да увеличат текущите оценки и как и какво преподават - постоянна смяна на учебните програми, по-голяма интердисциплинарност, да успеят да провокират интереса за учене", каза министърът. Според него електронната среда успяла в по-голяма степен да ги ангажира.



"Ако се отнеме свободата на словото, тогава тъпите и мълчаливи могат да бъдат водени като овце на клане."  Джордж Вашингтон

Призоваваме властта да не създава излишно напрежение и да не нарушава основните ценности, върху които се крепи ЕС.

Личните свободи, като зачитане на личния живот, свобода на мисълта, на изразяването на мнение и на информация, са защитени с Хартата на основните права на ЕС.

Неспазването на тези принципи подкопава устоите и разяжда като злокачествен тумор ДНК-то на съюза. Води до напрежение в обществото ни.

Свободата на Словото е защитена и гарантирана от Основния закон, на който се крепи цяла България - Конституцията.

Призоваваме за спазване на предписанията и мерките, но чрез осъзнатост, а не чрез настойчиво всяване на паника и страх.

Пазете възрастните и хронично болните хора.

Нечистоплътно и опасно е използването на страха на хората за трупане на политически рейтинг.

Информирайте се от достоверни източници!

Не вярвайте на агенция "Една Жена Каза". Търсете първоизточника извора на информацията в чуждите медии! Не вярвайте на всеки преводен материал без да видите оригинала. Не вярвайте на всеки материал в чуждите медии.

Те често търсят сензации и драматизъм, защото, за разлика от повечето медии в България, се намират в реална пазарна конкурентна среда и темата "Ковид 19" им носи предимство над останалите, посещаемост, гледаемост, тираж и пари. Доверете се на разума си, а не на емоциите и страха си. Преценете дали материалът търси пазарноориентирана сензационност, дали обслужва политически интереси или иска да ви информира на базата на научни експертни данни и цифри.

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html и тук


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2020 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама