Край с проверката на маслото с пръчка под капака

15.07.2024 / 10:19 8

Пиксабей

Проверката на нивото на маслото в автомобила някога беше проста задача: отваряте капака, проверявате пръчката и се уверявате, че всичко е наред. Въпреки това, все по-малко автомобили са оборудвани с такава пръчка. Вместо това, нивото на маслото се показва на таблото, пише automedia.investor.bg.

Тази промяна започна с премиум марки като BMW и Mercedes, но сега обхваща всички производители, включително традиционните американски производители на пикапи. На пръв поглед, замяната на проста и евтина пръчка със скъпи сензори изглежда нелогична, но все повече марки я приемат. Сензорите се монтират в картера и предават данни към екрана.

Въпреки че автомобилите стават по-скъпи заради новите стандарти, производителите предпочитат сензорите, защото не вярват на потребителите да проверяват маслото правилно. Сензорите предоставят информацията автоматично при всяко запалване на двигателя, което е по-удобно за потребителите.

Съществуват и други причини за тази промяна. Маслото е жизненоважно за двигателя и неправилната му проверка може да доведе до сериозни повреди. Цифровите системи помагат да се избегнат потенциални проблеми и съдебни спорове, като съхраняват информация за нивото на маслото и други параметри.

Въпреки че не е ясно дали всички данни се съхраняват, производителите твърдят, че цифровите системи са по-надеждни и помагат за предотвратяване на скъпи гаранционни искове.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
гарфилд (преди 5 месеца)
Рейтинг: 59149 | Одобрение: 18339
Серж,приятел дето търгуваше с коли,ми каза за CASTROL 5W30.На 30 000 км.се сменяло.Сложих го,на 22 000 км,го смених,нямах грижи.
3
0
kris (преди 5 месеца)
Рейтинг: 403583 | Одобрение: 69498
Прозводителите на коли изписват вискозитета на маслото на капачката и за пръв път чувам, че пишат 10 000км, или 30 000 км за смяна на маслото....Смяната зависи от избраното масло....Например за минералните масла може да е 10 000 и веднъж годишно, за полусинтетичните 12-15 000 км, а за синтетичните 30 000км за някои марки като Мобил 1 например, като е изписано на опаковката.....При производството на масла ключова роля играят присадките, типа и количеството им....В борбата за повече пазар и цените например американски компании слагат по-малко присадки и препоръчваат смяната на 2-3 000 мили.....На опаковката изрично пише, че не са за използване в Европа....Някои компании като БМВ, Фиат, Форд и някои други препоръчват точно определена марка масла.....При теста слагат 10 вида масла в 10 двигатела, поработват 5 минути, спират, източват и който дивгател работи най-дълго с някое масло докато блокира – това препоръчват, или имат скрити договори с определени компаании.....А на сензорите не вярвам.....Може да аварират без да знаеш и да си загубиш двигателя, както се случи на мен при връщане от Ниагарския водопад .....Щеката си е сигурна работа и това, че има кифли и пухльовци де не разбират си е техен проблем.....Освен нивото щеката показва и износването на маслото и евентуален проблем с харченето.....При един добър двигател не се долива до следващата смяна, но ако нивото тръгне надолу за няколко хиляди километра, значи има проблем.....Така, че всеки решава сам какво масло да ползва за неговата кола според  фабричните препоръки, какъв е сезона и как кара.....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
0
cron1 (преди 5 месеца)
Рейтинг: 104582 | Одобрение: -10478
Същото правя и с Форда на жена ми - и той е в гаранция, но пише черно на бяло - на 10000 км! :devil:
Марио Кроненберг
1
0
Серж (преди 5 месеца)
Рейтинг: 200103 | Одобрение: 39258
На моята пише 30 000 км! Но странно защо всяка година съм длъжен да я закарам в сервиза за смяна на маслата и филтрите по гаранция...:wassat:
0
2
cron1 (преди 5 месеца)
Рейтинг: 104582 | Одобрение: -10478
Къде прочете 30000 км, Серж? Навсякъде пише 10000! :errm:
Марио Кроненберг
1
1
Серж (преди 5 месеца)
Рейтинг: 200103 | Одобрение: 39258
Тъй, тъй...Сензори, електронни системи...Добре! А защо в документацията на колата пише, че маслото се сменя на 30 000 км!!! Нали се сещате, какво ще изтече след 30 000км пробег, кога развиете пробката на картера?...:devil:
2
1
село варна (преди 5 месеца)
Рейтинг: 24956 | Одобрение: -104
А ако сензора се повреди и показва грешно. Друго си е - око да види, ръка да пипне.
1
0
kjk (преди 5 месеца)
Рейтинг: 90070 | Одобрение: 11250
Тая пръчка с която мерите маслото, се казва нивомерна щека!!!;)Ангелче:wassat:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама