Криза в общинските фирми във Варна, ГЕРБ искат съкращения на ръководствата и дублиращите се постове
Редактор: Веселин Златков
e-mail: veselin_zlatkov_petel.bg@abv.bg
кадър: YouTube/ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ВАРНА
Всички общински фирми във Варна са пострадали от ковид кризата и имат финансови проблеми заради намалели приходи. Заплатите за служителите се превръщат в основно перо в бюджета им. За да се реши поне частично проблема, общинският съветник от ГЕРБ Бранимир Балачев поиска план са съкращаване на ръководствата на фирмите, както и на тези постове, които се дублират.
Примери за тежестта на фонд „Работна заплата“ дадоха от фирма „Обреди“, където за миналата година той е нараснал с 300 хил. лева – от 1,3 млн. на 1,6 млн. лева. Основната причина е увеличението на минималната работна заплата, обясниха от ръководството и уточниха, че в дружеството на щат са 108 човека.
249 служители пък има „Ученическо и столово хранене“, където също плащането на заплати се превръща във фактор за отчитане на загуба за 2019 год. От ръководството признаха, че имат сериозни проблеми и загубата им нараства. Кухните им работят с печки от 1974 година, за които дори вече няма резервни части. Предложението на фирмата е кардинално решаване на проблеми и сливане на фирмата с Комплекса за детско хранене - общинското предприятие, подчинено на администрацията, което има същите функции.
Председателят на Общинския съвет Тодор Балабанов (ГЕРБ) коментира, че това предложение тепърва ще се обсъжда. Той съобщи, че състоянието на УСХ, както и на Двореца на културата и спорта ще бъде обсъдено и от бюджетната комисия на съвета, която ще реши дали общината ще подпомогне двете си дружества.
На този фон Бранимир Балачев (ГЕРБ) предложи всяка общинска фирма да представи план за съкращения. Срок, в който общинските фирми трябва да дадат предложенията за съкращения, не беше определен.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!