Круизите в Бургас плащат по-висока такса от Истанбул
Пристанище Бургас се оказа най-скъпо на Балканите, в сравнение с Истанбул и Констанца, пише Bnews.
На среща в община Бургас между представители на пристанището, Морска администрация, предприятие "Пристанищна инфраструктура", туроператори и др. е подписан протокол за единодействие и намаляване на таксата.
Сега таксата е по-висока от пристанищата на Истанбул и Констанца.
Периодично ще се обсъждат таксите за круизните кораби, за да бъде нашето пристанище конкурентноспособно.
Пасажерите вече ще плащат не по 6, а по 5 евро на човек, за да слязат на Морска гара-Бургас.
Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" е предложило тонажната такса да бъде намалена с 20% /предложението ще се разгледа от правителството/, а маневрите вече ще се извършват не с двама, а с един пилот, така че пилотските компании също ще редуцират цената на въвеждане и изпращане на круизните кораби, пише Бургас24. През круизния сезон на 2014 г., който завърши в края на октомври, в Бургас са спрели общо 27 лайнера, които са донесли над 3 млн. лв. приходи. Пристанищата в Бургас и Несебър са едни от печелившите от изострената обстановка в Украйна и анексирането на Кримския полуостров от Русия. Вследствие на този акт, круизите вече избягват да спират в пристанищата на полуострова, а Европейския съюз прие и съответно решение, с което се забранява на корабите на европейските круизни компании да посещават тамошните портове. Няма съмнение, че част от бъдещето развитие на Пристанище Бургас е круизният транспорт.
Пасажерските услуги формираха над 10% от приходите на дружеството за настоящата година, при само 27 дни заетост на първо и второ корабни места. Това ясно аргументира необходимостта от развитие на Зоната за обществен достъп. От ръководството на "Пристанище Бургас" ЕАД са категорични, че няма конфликт между товарно-разтоварния процес и откритата зона. Съчетаването на дейността по обработка на кораби и посрещане на круизи е широко разпространена световна практика.