Купуваме от Германия 70 супер модерни вагона. Гвоздейков: Целта е влакът да стига по-бързо от автобуса
Редактор: Александър Дечев
Кадър: БТВ
България е пред финализиране на сделка за закупуване от "Дойче бан" на 70 пътнически вагона, които са изключително модерни за страната ни. Те ще бъдат закупени да достъпни цени, разкри в предаването "Лице в лице" по БТВ министърът на транспорта Георги Гвоздейков.
"Още като заемах поста знаех, че е железопътният транспорт е "горещ картоф". Той се движи от инфраструктурата, подвижния състав и човешкия ресурс. Най-бързото решение бе да осигурим от някъде подвижен състав, който е наличен в държавите, които оперират с такъв, дори втора употреба, но на качествено ниво. Не защото нямаме пари, а защото чисто технологично няма как да предоставим толко бързо даден влак", започна той.
"Правили сме искания за помощ от европейски държави с въпрос какво могат да ни отделят за под наем и за покупка. В крайна сметка държавата, която откликна бе Германия. Това се случи чрез посланика, която се свърза с "Дойче банк", започнаха преговори и те ни казаха, че на този етап такова качество не сме имали у нас. Това е най-доброто и може да се случи веднага, и то за ниска стойност. Това е сериозен успех, защото българското общество ще има възможност да използва една много по-качествена услуга отколкото в момента", поясни Гвоздейков.
"70 вагона са. В тези композиции има и специализирани бистра, вагон ресторанти, вагоните са тип отворено пространство, като в самолет - няма купета. С климатизация, с модерни тоалетни, с отопление, с контакти да си зареждате телефона, лаптопа. Самата конструкция на вагона е много съвременна и модерна и самата возия ще бъде на нивото, каквото е в момента в Германия, защото тези вагони са оперирали там преди Нова година. Тази техника е поддържана спрямо немски и европейски изисквания, без компромиси. Това, което получаваме, е с класи над това, с което разполагаме. Взимаме ги веднага, без да чакаме години. В края на следващата седмица заминава екип, който ще направи последен оглед и избор, и до средата на февруари сделката ще бъде финализирана и трябва да осигурим транспорта от Германия до България. Надявам се пролетта да имаме нещо значително по-ново и модерно", каза още министърът.
"Около 20 процента от подвижния състав на БДЖ ще бъде подновен. Идеята е тези композиции да оперират по дългите линии - София-Бургас, София-Варна, тъй като там искаме да намалим като време на пътуването. Стандартът им е до 200 км/ч, а при нас сега стандартът е до 160 км/ч. Целта е влакът да стига по-рано от автобуса, на по-ниска цена от автобуса", коментира Гвоздейков.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!