Леден душ за собствениците на електромобили: Плащат по 5,8 евро на 100 километра

23.10.2025 / 16:02 4

Пиксабей

Швейцария е на път да стане първата държава в Европа, която ще въведе компенсиращо данъчно облагане за електромобилите, съобщава ANSA. Федералният съвет на страната е открил конституционна процедура, която да позволи да бъдат таксувани електромобилите и средствата да отиват за поддръжка и разширяване на пътната мрежа. 
  
Към март тази година в Швейцария имаше регистрирани 202 530 електрически автомобила (4.5% от целия автопарк) и 100 918 плъг-ин хибрида
    
5.8 евро на километър или 22.8 цента на киловатчас?

Предложението предвижда две възможности - или такса на изминато разстояние в размер на 5.40 швейцарски франка (5.78 евро) на 100 километра, или така при зареждане на електромобилите в размер от 22.8 цента на киловатчас. Новото правило трябва да бъде потвърдено от референдум, но според социолозите ще го спечели с лекота, и се очаква да влезе в сила до 2030 година.

Как да се компенсират загубените приходи от акциз?

Швейцария търси решение на проблем, пред който са изправени и всички други държави в Европа. Поддръжката на пътищата на континента най-често се финансира с приходите от данъци върху автомобилите, и най-вече от акциз и ДДС върху горивата. Електрическите автомобили обаче не плащат тези данъци, а за да се насърчи масовизацията им, на много места са освободени и от други такси, като ДДС при покупката, данък МПС и пътен данък. 

В Швейцария пътната инфраструктура се финансира от FOSTRA, Фонда за националните пътища и трафика. Събраните средства в него се ползват и за пътища, и за подобряване на градската среда в населените места. 
  
Идеите на Федералния съвет се подкрепят напълно от Швейцарския туристически клуб, TCS - най-влиятелната организация на автомобилистите в страната. TCS разпространи становище, че "независимо дали използват електрически мотор или вътрешно горене, всички шофьори в бъдеще ще трябва да участват в инфраструктурните разходи". 

Някои експерти дори изказват мнение, че електромобилите трябва да плащат повече, защото като цяло са значително по-тежки от конвенционалните автомобили и съответно амортизират в по-голяма степен пътната мрежа.
 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 541398 | Одобрение: 101448
Все повече статии в САЩ опровергават Зелените Ел. коли като 100% екологични с различни статистики.....Първо, производството на батерии и тяхното рециклиране.....Второ, зареждането е свързано с повече производство на ток в световен мащаб......И не на последно място малкия пробег .....В Европа хората карат повече на къси разстояния, но не така е в САЩ.....Преди седмица чета оплаквания на американци за бързото износване на задните гуми само на 15-16 000 км поради тежките батерии на модела АйДи-4 Фолксфаген........Изданията  за автомобили показват, че най-добрият вариант за сега са хибридите...Значи всеки да си купи един нормален, хубав автомобил и един ел.тостер за зимата................................................................................................................................... и чета тук за три модела които се препоръчват.....Да, ама Мъск не иска да чуе, може би защото все пак има американци които карат на къси разстояния в градовете....!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
0
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 159712 | Одобрение: 17562
Капана се затяга!!!;)НамусенАнгелче
3
0
666 (преди 1 месец)
Рейтинг: 25986 | Одобрение: 6656
Ухилен

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама